met tablet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,
Ik kan het even niet vinden , maar als ik buitenshuis met mijn tablet op internet wil ( dus niet via wifi ) dan kan dat toch via mijn mobiel ?
Hoe doe ik dat , graag jip en Janneke taal .

Groet
Hans
 
Dan moet je op je mobiel onder Instellingen => Netwerk en Internet de functie Hotspot en Thethering aanzetten.
Je mobiel werkt dan als WiFi hotspot waarmee je met de tablet kunt verbinden en internetten via de 4G verbinding van je mobiel.
 
Aangezien TS het OS niet vermeld (soort telefoon dus) lijkt het mij voorbarig om er vanuit te gaan dat het om een Android gaat. Kan ook een iPhone zijn tenslotte. Daar is het simpeler: <Instellingen>, <Persoonlijke hotspot>. Aanzetten, wachtwoord instellen en verbinding maken op je tablet.
 
Vrijwel identiek aan Android dus....en aangezien ruim 70% van de smartphones Android draait....
 
Het gaat er niet om dat het identiek is of niet, maar dat het anders heet. En TS vroeg nu eenmaal Jip-en-Janneketaal, en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je de juiste methodiek aangeeft. En die 70%? Wellicht waar voor telefoons, maar ik betwijfel dat getal voor tablets. Ik zie zelden iemand met een Android tablet, maar des te meer met een iPad. En met een iPad heb je ook een iPhone :).
 
En zo heeft een ieder zijn reden...

[offtopic]Mijn Samsung 10.1 TAB A 2016 was bijna de helft goedkoper dan een IPad en met veel meer vrijheid in de app keuze. Als ik een high resolution film oid wil zien dat doe ik liever op een smart TV dan op welke tablet dan ook...
Deze tablet is absoluut nog steeds snel genoeg, ruimte zat nl meteen de 32GB versie gekocht en krijgt nog steeds iig de veiligheidspatches.

Oja.... . ik heb een Iphone 5S, puur alleen omdat ie klein is, 4" en er was ~ 4 jaar geleden geen Android 4" inch telefoon die steeds geupdate werd. De 5S krijg ik nog steeds updates van bij iOS 12.
De prijs van de 5S, nieuw, was 4 jaar geleden OK (bijna de helft van de introductie prijs).
Mijn volgende telefoon kan een Android zijn als er een interessante 4-4.5" type is of ik probeer een betaalbare SE te kopen. Ik hoef niet een telefoon die bijna een tablet is qua grootte... [/offtopic]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan