Nas niet meer benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
382
Goedemiddag,

Ik heb een synology nas DS-214. Deze stond tot voor kort in een netwerk met een eigen router (netgear) achter een ziggo modem (in bridge modus)
Deze was vanuit de verkenner gekoppeld aan een stationsletter en was via internet benaderbaar via mijn synology account.

Nu is de router stuk gegaan en ben ik overgegaan op alleen het modem van ziggo (niet meer in bridgemodus). Nu is de nas nog wel als netwerkstation te zien in de verkenner (gelukkig), echter kan ik deze niet meer via een ipadres (gezocht in het modem) of via mijn synology account vinden.

Hiermee kan ik dus ook niet meer inloggen op de nas in het admin account.

Wie weet hoe ik hier weer op kon.
Er staat me bij dat deze toendertijd een vast ipadres had gekregen maar zeker weten doe ik dit ook niet meer.

Vriendelijke groet,
Paul Buruma
 
Als je je NAS inderdaad een vast IP adres gegeven heeft en de oude router en het modem van Ziggo (192.168.178.*) zitten niet in dezelfde range, dan zullen de links die edmoor geeft waarschijnlijk niet veel helpen. Je zou je NAS even kunnen resetten (de data blijft dan wel gewoon aanwezig) zodat deze weer via DHCP een IP adres toegewezen krijgt. Een andere oplossing is, als je nog weet in welke range je vorige router zat (kan je ook opzoeken als je het model weet) om je PC/laptop een IP adres in die range te geven en dan direct aan de NAS te koppelen. Dan zou je de links die edmoor geeft wel gewoon kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
de oplossing van de (soft) reset heeft het probleem opgelost. Bedankt hiervoor

Vriendelijke groet,

Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan