via hyperlink query in access openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

Graag zou ik via een hyperlink in word een query in access willen openen.

Het bestand openen via de hyperlink in access lukt mij prima.
Maar is het ook mogelijk om de query in dat bestand via de hyperlink direct te openen?

Nu heb ik de hyperlink met het pad C:\adressen.accdb. Alleen hij zou eigenlijk in deze database de query "test" moeten openen.

Is dit mogelijk en zo ja hoe en waar kan ik dit aanpassen?

Friend
 
Ik snap a) niet wat je wilt, en b) niet waarom je dat zie doen. Als je gegevens uit een (Access) database nodig hebt in je Word document, kun je dat simpel doen met standaard functionaliteit in Word: Samenvoegen. Kun je een koppeling maken met je query en ben je klaar.
Is het nodig om de database buiten Word om te starten met die query, en alleen ook maar dát en verder niks, dan zou ik een aparte Frontend maken die je op de database hangt, met een koppeling naar die tabel (of query) en een Autostart macro die gelijk het formulier of de query opent. Dan ben je er óók.
 
Octafisch, dank je wel voor je reactie!
Wat mijn bedoeling is terwijl ik in een word bestand zit dat ik even de query kan openen voor een overzicht. Niks meer en niks minder. Wil allen even naar een selectie kijken. Wil dit niet samenvoegen.

Friend
 
Laatst bewerkt:
Wat is er mis met alt+tab gecombineerd met de optie van Octafish voor een autostartend formulier?
 
Roger,

Hartelijk dank voor je reactie.

Dit is nieuw terrein voor mij ga er eens rustig naar kijken.

Friend
 
OctaFisch,

Frontend en Backend nog nooit mee gewerkt.

Mijn database wil ik niet splitsen. Al hoeft dat waarschijnlijk ook niet in jouw oplossing als ik het goed lees.

Alleen kan je mij zeggen hoe ik een "apart frontend maak die je op de database hangt" ??

Friend
 
Een frontend is niks anders dan een database die geen eigen tabellen heeft: de tabellen zitten in een andere database. Doorgaans wordt een FE-BE bewust als zodanig gebouwd met specifieke doeleinden voor ogen, maar dat wil niet zeggen dat je het principe ook niet voor andere toepassingen kan gebruiken. Zoals in jouw geval.

Wat het idee dus is, is heel simpel. Je maakt, om te beginnen, een nieuwe database aan zonder tabellen. De noodzakelijke tabellen en queries kun je simpel koppelen uit de andere database. Je kunt dan, in je nieuwe database, dan gelijk je data zien alsof je in de ‘hoofd’ database zit. In jouw specifieke geval wil je de resultaten van een query bekijken, meer niet. Daarom stelde ik een formulier voor (op basis van die query) dat je dicht zet voor mutaties en toevoegingen, zodat je inderdaad alleen kan kijken.
Dat formulier gebruik je dan als startformulier voor de database, zodat, als je de database opent, je gelijk het formulier voor ogen krijgt. En dan ben je er, want dan kun je de hyperlink gebruiken om de database te openen, en zit je dus gelijk in je data. Probleem opgelost :).
 
Goedemorgen OctaFish,

Hartelijk dank voor je uitleg! Dat is een helder plaatje voor mij.
Daar ga ik mee aan de slag.

Thanks,
Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan