Stop het flitsen van plaatjes op buttons 'on hover'. Disable repaint(?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goedemiddag,

Hoe voorkom ik dat Access een plaatje op een knop gaat verversen / 'opnieuw gaat berekenen' / inladen? Het plaatje blijft altijd hetzelfde en zou dus niet steeds opnieuw 'berekend' moeten hoeven worden. Het opnieuw berekenen zorgt voor lelijke flitsen.

Ik heb op een form een paar knoppen met daarop een afbeelding.
Wanneer je met de muis over zo'n knop gaat hoveren dan ziet het er meestal uit alsof Access het plaatje opnieuw berekend. Voor zoiets als 0,2 sec verdwijnt het plaatje, zie je een vierkantje flitsen en dan verschijnt het plaatje weer.
Het maakt in praktijk niet uit, maar ik vind het er onprofessioneel uitzien. Als je met je muis heen en weer van en naast de knop hovered dan flitst het plaatje niet elke keer.

Ik dacht dat dit misschien komt omdat in de properties van de knop staat ingesteld dat de achtergrondkleur van de knop veranderd 'on hover'. Het plaatje zelf zou niet moeten veranderen, maar ik kan me voorstellen dat het programma dan het plaatje opnieuw inlaadt oid en dat daarmee de flits wordt verklaart.
Dus ik heb geprobeerd om de 'on hover' opmaak hetzelfde te laten zijn als de gewone opmaak. Ik dacht: dan hoeft er niks opnieuw berekend te worden. Maar helaas, dit werkt niet. Het flitsen blijft.
Property 'Use Theme' op 'No' zetten helpt ook niet.

Zoals mijn titel laat zien denk ik dat het op te lossen zou zijn als ik Access kan laten stoppen met het repainten van de knoppen wanneer ik hover. Ik weet niet of dit ergens op slaat, en ik weet ook niet hoe ik dit zou moeten doen.

Flitsen on hover2.jpg

Met vriendelijke groet,
Visara
 
Laatst bewerkt:
Bij de andere vraag was de bijlage overbodig (want onafhankelijk van het antwoord), hier juist wél :).
 
Ah, ik dacht precies andersom :)

Het gaat om hetzelfde bestand als bij de andere vraag, heb het hier als bijlage toegevoegd.
Zie grote knoppen op "frmHoofdmenu"
 

Bijlagen

  • VisaraDatePicker.zip
    556 KB · Weergaven: 16
Visara,

Helaas is dit niet te veranderen bij de eigenschappen.

Wat je wel kan doen is een Printscreen maken en een uitsnede van b.v. de Kassa maken, deze kan je dan weer als afbeelding gebruiken.
Heeft een nadeel, een afbeelding geeft geen handje te zien bij muis verplaatsen.

Zie voorbeeld, linker is een afbeelding.

2020-10-27.png

Gr. Cor
 
Dat werkt, zo is het repainten/herberekenen te omzeilen.
Dankuwel.
 
Visara,

Wat je nog kan doen is een nieuwe knop over de afbeelding plaatsen.
De achtergrond van de knop maak je transparant, dan is je handje ook weer in beeld.

Gr. Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan