'RunCommand acCmdShowDatePicker' lukt niet in subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goedemiddag,

Ik heb datum velden op mijn form.
Wanneer de gebruiker in dat veld klikt, wil ik graag dat de datumkiezer wordt getoond.
Dit werkt:
Code:
Private Sub NaamKnop_GotFocus()
RunCommand acCmdShowDatePicker
End Sub

Wanneer ik hetzelfde wil toepassen in een datumveld in een Subform in Continues Form mode krijg ik deze foutmelding:
Datepicker Error.jpg

Als het nodig is om een kijkje te nemen, ik heb het bestand een beetje aangepast voor iemand die wie helpen. Gevoelige gegevens zijn verwijderd en het hoofmenu opent zich niet scherm vullend wanneer je het bestand opent.
Het gaat om Form 'frmOpmaak',
tabblad 'Op Rekening'.
Daar bevindt zich het subform 'SUBopRekening'. Het veld 'Datum' (txtDatum) wil geen Datepicker command uitvoeren bij OnFocus.

Met vriendelijke groet,
Visara
 

Bijlagen

  • VisaraDatePicker.zip
    556 KB · Weergaven: 25
Dit klopt; de DatePicker werkt niet in een subformulier. Is dus niks aan te doen. Enige oplossing is om een 'popup' formulier te maken waarin je de datum laat kiezen, en bij het sluiten daarvan de waarde in het tekstveld te zetten. Wij (de Access community) beschouwen dit als een behoorlijk foutje in Access :).
 
Visara,

De code weghalen bij focus, in veld klikken dan zie je aan de rechterkant het datum icoontje, hier op klikken.

Gr. Cor
 
Oftewel: geen DatePicker met VBA laten komen. Eigenlijk dus een gewoon tekstveld zonder gebeurtenis of macro. Dat werkt uiteraard altijd goed :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan