Wisselen van Layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc99

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2015
Berichten
98
In mijn toepassing wordt er met het Index.html bestand de layout gemaakt van de opstart pagina waar enkele buttons op vermeld staan.
Nu wil ik een nieuwe layout tonen als de gebruiker op de button drukt.

Hebben jullie hier ergens een voorbeeld van hoe ik dit best kan doen ?
 
Simpel gezegd: Een andere layout maken en die in een andere .html bestand opslaan, en daarheen linken?
 
Wat versta je onder layout? Enkel een andere kleurstelling wat ook de huisstijl genoemd wordt? Of een compleet andere indeling?
Als het om de huisstijl gaat zou het aanpassen van de CSS prima kunnen. Met JavaScript (en bij voorkeur met de jQuery-library) kan je de stijlen eenvoudig overschrijven.
 
Volledig ander scherm waar ik de parameters van mijn toepassing kan ingeven.
Momenteel heb ik de parameters allemaal vast in mijn javascript code staan om mee te werken, maar wil de mogelijkheid hebben om deze eenvoudig aan te kunnen passen zonder telkens in de code te moeten gaan.
 
Je zou de parameters eventueel in een database kunnen opslaan, zoals MySQL/MariaDB of SQLlite als je nog gemakkelijker wilt.
Maar dan moet je je wel in de wereld van PHP stappen. Je zou dan mooie formulieren kunnen schrijven waarmee je zelf de parameters kan invoeren, en verwerken.

Misschien is het raadzamer om eerst even goed in HTML te verdiepen.
 
Ik ga in totaal 3 records hebben met 5 velden per record. Zou ik dit inderdaad in een database opslaan of kan dit ook met localstorage ?
 
LocalStorage kan, maar werkt enkel lokaal.
Dus op een andere PC zal je de ingevoerde parameters niet kunnen aanroepen.
Ook moet je niet je geschiedenis van de browser wissen, grote kans dat je ook je LocalStorge meeneemt.
 
Ok, dan ga ik in eerste instantie me maar eens verdiepen in een database. Is er eentje die je kan aanbevelen voor de omvang van de gegevens die ik moet bewaren ?
 
Ok, dan ga ik in eerste instantie me maar eens verdiepen in een database. Is er eentje die je kan aanbevelen voor de omvang van de gegevens die ik moet bewaren ?
In de praktijk wordt MySQL/MariaDB gebruikt, maar SQL-lite is erg simplistisch omdat het als bestand makkelijk te porteren is. maar je moet wel weten hoe het werkt, en ook hoe PHP werkt.

Mijns inziens neem je wel een hoop hooi op je vork nu je nog niet eens bekend bent met HTML en CSS, en je nu opeens aan PHP wilt gaan beginnen om een database te maken.
 
Laatst bewerkt:
De database in MariaDB is gemaakt en heb via phpMyAdmin alvast de 3 records ingevoerd met de data's.
Via php heb ik de verbinding met de database kunnen maken en de data's worden getoond.
In php maak ik een tabel aan met html code en voeg een input veld toe in de cellen van de tabel waar de gegevens van de database ingetoond worden, zodat ik de inhoud hiervan kan wijzigen indien nodig.

Daarna heb ik een submit button geplaatst, waarmee het de bedoeling is dat de gegevens zoals deze zich in de html tabel getoond worden, geupdate kan worden in de database.

Hier zie ik het weer even niet.

Ik vind wel info terug om gegevens te updaten in de database maar hoe verwijs ik naar de verschillende rijen in de html tabel ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan