Taakbalk icoontjes soms onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
323
soms als ik video bestanden aan het kijken ben (geen idee of het nog bij andere processen ook gebeurt) zijn ineens de icoontjes op mijn taakbalk weg.
Ik moet de taakbalk dan omhoog en omlaag trekken en dan zijn ze weer terug.
En de taakbalk staat niet op automatisch verbergen.

taakbalk.png
 
Hallo. Probeer eens.

[FONT=&quot]Mocht je de taakbalk een wat zichtbaarder maken kan je ook de hoogte van de balk aanpassen[/FONT]

  • Ga met de muis naar de bovenrand van de Taakbalk.
  • Druk de muisknop in als er een zwart pijltje in beeld komt
  • Sleep de Taakbalk omhoog.
  • Laat de muisknop los.
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Als het niet lukt de Taakbalk te verhogen, dan is deze vermoedelijk vergrendeld. Zo is de vergrendeling op te heffen:[/FONT]

  • Rechterklik op taakbalk
  • Haal het vinkje weg bij ‘Taakbalk vergrendelen’
  • Je kunt nu de hoogte aanpassen

en/of. https://www.seniorweb.nl/tip/taakbalk-windows-10-aanpassen
 
Laatst bewerkt:
Als ik het probleem heb van onzichtbare icoontjes trek ik de taakbalk omhoog en omlaag en dan zijn ze weer terug. Dat is een manier om het op te lossen ja. Maar de vraag is waarom de icoontjes onzichtbaar worden en hoe ik dit kan voorkomen?
 
De vraag/het probleem herhalen heeft totaal geen zin. De vraag is, heb je gedaan wat in post 2 staat aangegeven?
 
Het kan ook zijn dat je de tablet modus per ongeluk hebt in geschakeld. Kijk daar een bij.
 
Tablet modus en taakbalk vergrendeling staan beiden uit @senso... Uit mijn initiële post kon je al afleiden dat mijn taakbalk niet vergrendeld was. Anders kon ik hem niet verschuiven. Zie dus niet echt in hoe deze stappen mijn probleem oplossen. Maar hoor het graag van je
 
Rechtse muisknop op taakbalk, dan zoeken en dan staan er drie mogelijkheden om aan te vinken. (Bijv, zoek pictogram weergeven) Probeer eens. Je hebt toch geen computervirus? Anders even uitgebreid scannen
 
Laatst bewerkt:
In post 2 wordt voorgesteld de Taakbalk te vergroten, immers simpel gedacht door mij als ze er niet op passen dan worden ze weggelaten.

Maar goed, probeer eens als ze er niet staan Ctrl+Alt+Delete > Kies Taakbeheer en zoek onder Toepassingen > Windows Verkenner en rechtsonder > Opnieuw starten klikken

Verder moet je een goed nakijken onder > Start > Instellingen > Persoonlijke instellingen > Taakbalk (links) hoe het daar allemaal is ingesteld. Kijk ook wat onder Systeemvak staat ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de taakbalk goed bekijk in de screenshot denk ik te zien dat die er wel correct staat, maar dat er een zwart vlak bovenop gaat staan.
Recent een of ander gedownloade app of extensie geinstalleerd ?

Probeer eens via Instellingen en Kleur je taakbalk een ongewoon (vb. fel geel) kleur te geven en kijk eens wat je dan te zien krijgt aub ?
 
Ja, nu zie ik na post 9 de screenshot pas. Dat is een heel ander probleem. Kijk eens > Instellingen > Systeem > Beeldscherm > Schaal en lay-out 100%

Helaas mag ik geen links meer geven want men wil dat ik uren en uren alles ga nalezen en ook nog eens met de juiste passages kom en ik heb daar geen zin meer in want het kost mij ontzettend veel tijd en die heb ik niet meer. Zoek eens op: taskbar partially covered by black bar.
 
Laatst bewerkt:
Helaas mag ik geen links meer geven want men wil dat ik uren en uren alles ga nalezen en ook nog eens met de juiste passages kom en ik heb daar geen zin meer in want het kost mij ontzettend veel tijd en die heb ik niet meer.

Help ! Kunnen we de Senso van enige tijd geleden terugkrijgen aub ??? Heb ik altijd geapprecieerd maar de jongste weken/dagen wordt het een kwelling ... Ik mis alvast je insteek, Senso !
 
Als helpen werken wordt dan was ik er allang mee gekapt.:d
 
Als helpen werken wordt dan was ik er allang mee gekapt.
Het is geen werken. Jij geeft toch ook geen links als je de inhoud niet kent. Ik geef links en dan heb ik de pagina's gelezen en geef dan alleen de link als ik weet dat iemand er ook wat aan kan hebben. Soms met een directe oplossing, maar vaak met meerdere opties om uit te voeren. Maar het is onmogelijk ook nog eens telkens passages te gaan kopiëren. TS'en moeten zelf ook een beetje studie maken van de aangeboden pagina's.

Overigens bevatten de aangeboden pagina's/links vaak screenshots/afbeeldingen waar je met woorden nooit tegenaan kunt! Ga jij maar eens uitleggen alleen met woorden hoe je instellingen doet en waar zaken zich bevinden als het om gpedit.msc en registerinstellingen gaat. Gaat 'tig' keer beter en sneller met afbeeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan