Pick-up en retour systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickvanloon

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
35
Goeiemorgen beste mensen,

Ik ben bezig met een bedrijfje op te starten en loop momenteel vast op een deel van de website.
In principe is het de bedoeling dat ik een dienst ga verkopen die 2 kanten opwerkt, je kunt het systeem vergelijken met telefoonreparaties.

Dus ik ga de telefoon ophalen bij de klant en breng hem op een ander moment gerepareerd weer terug. Nu ben ik de website in eerste instantie via WIX aan het maken waar klanten dan de afspraak kunnen inplannen om de telefoon op te laten halen, deze agenda loopt synchroon aan mijn Google Agenda wat ik ideaal vind. Echter is daar geen optie om de klant in dezelfde boeking te laten kiezen op welk (beschikbaar) moment hij de telefoon terug wil ontvangen. Ook is er geen mogelijkheid tot upsales, het zou beter voor de omzet zijn als er op het laatste moment nog mogelijkheid is tot het kopen van een hoesje / screenprotector bijvoorbeeld.

Nu zou ik dus iedere klant na het boeken nog eens moeten contacteren wat niet echt efficiënt is.

Als iemand een oplossing of idee heeft hoor ik het graag, alvast bedankt!
 
Wix is heel beperkt en is enkel bedoeld voor en simpele site. Wat jij wilt moet geprogrammeerd worden. Misschien bestaan er al pakketten die doen wat jij wilt, en anders wordt het maatwerk, vrees ik.
 
Probeer een hosting te vinden die een JOOMLA-webplatform ondersteund en een MySQL database.
Binnen JOOMLA vind je dan zeker een aantal extensies die zoiets zeer mooi en performant aanbieden.
 
Als eerste, dit kan niet met wix want daarin zit deze mogelijkheid niet en het is geen open source. Je hebt het over verkoop naast je gewone werk, dan denk ik aan een webshop. Zoek bij een webshop een reparatie service en je bent denk ik een eind op weg.

Bijvoorbeeld OpenCart webshop met daarbij een Repair Service module. Je kan dit eventueel verder uitbreiden met iDeal betaling via Mollie Payments module en verzending via SendCloud module. Voor deze oplossing heb je een hosting provider nodig.

Je kan ook het veel gekozen WordPress met de WooCommerce plugin als webshop gebruiken, daar zijn vast ook Repair Service plugins voor, bijvoorbeeld iets als dit

Bij iedere webshop is er ongetwijfeld "een soort" Repair Service module/plugin te vinden. Het is dan vooral bekijken of het voldoet aan je wensenlijstje.
Met wat googelen vind je ze wel. Controleer altijd of een module geschikt is voor de versie van een webshop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan