.Exe bestand om applicatie en database op te slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Weet iemand hoe je via een soort .exe bestand directoriestructuur aanmaak en daarna een aantal bestanden daarin opslaat?
Vroeger had je in Win.Zip zo'n exe bestand.

Ik heb zegmaar een vaste directorie die aangemaakt moet worden op de C-schijf, bijv C:\App\
In deze directorie wordt een MS Access applicatie opgeslagen.
Vervolgens moet er een directorie aangemaakt worden: C:\App\Dat\
En in deze directorie wordt een MS Access database opgeslagen.
Ideaal is dat er op de bureaublad een snelkoppeling geplaatst wordt maar als dit niet mogelijk is ben ik al blij met het bovenstaande.

Ik wil wel een onafhankelijke .exe bestand of wellicht een andere type bestandsnaam zodat ik versies via de e-mail kan versturen.
Ik heb eerder .exe aangepast naar .txt en dan kan je deze wel e-mailen alleen de gebruiker kan bekende extenties uit hebben staan.
En ja ik kan een handleiding meesturen hoe je de bekende extenties aan kan zetten ;-)
 
Waarom zou je dat met een apart programma doen? Elke Office pakket kan dat met VBA. Je kunt dus vanuit je applicatie de mappenstructuur aanmaken, bestanden kopiëren en hernoemen, zelfs mailen, inpakken in een Zip/uitpakken etc.... Kortom: ik zie het nut van een apart programma niet. Je kunt dat allemaal uiteraard makkelijk (ach, makkelijk...) maken met Visual Basic. Daarmee kun je de door jou gewenste Exe maken. En er zijn wel programma's die executables maken waarmee je bestanden kunt distribueren. Al heb ik die zelf nooit gebruikt. Maar je vind in het voorbeelden forum o.a. de Access database Boekhoud, die op die manier door de maker wordt verspreid.
 
Klopt ik heb de helft al in een MS Access applicatie gebouwd maar ik begrijp je punt alleen had ik gehoopt dat er al wat simpelers in de markt was. Ik zal het zelf wel programmeren ;-)
 
Thanks, alleen merk ik dat ik hierin moet duiken om eea te onderzoeken. Hopelijk binnenkort op een zondag duik ik hierin. Iig veel dank voor het meedenken!
 
Je kunt je Exe bestanden natuurlijk ook op een Cloud schijf zetten waar je de juiste personen dan (tijdelijk) rechten op geeft. Kunnen ze hem daar zelf downloaden in installeren of neerzetten. Lijkt mij minder werk als je verdiepen in een programma :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan