• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

score optellen naar kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjk65

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2020
Berichten
21
Beste allemaal.

Ik zoek een manier om een score op te tellen en, wanneer deze tussen een bepaald bereik komt, moet op een andere plek een veld gekleurt worden.
Is dan uberhaupt mogelijk?

Ik heb zoals gevraagd een voorbeeld toegevoegd.

de cijfers is de score die gehaald kan worden, 0 tm 3(er staat 1, maar schiet mij net te binnen dat 0 ook mogelijk is).
Het totaal van de score is een onvoldoende, voldoende of goed.
heeft iemand bijv.12 punten, dan zit dat tussen het bereik van 10-15 en zou de cel voldoende geel moeten worden.
heeft iemand 9 punten, dan zit dat in het bereik van onvoldoende, dan zou het veld onvoldoende rood moeten worden
heeft iemand 18 punten, dan zitten we aan de max. van goed en zou het veld goed groen moeten worden.

Ik was aan het denken om conditionele opmaak te gebruiken, maar dat zit ik nog met het probleem hoe de eindscore te koppelen aan de cel onvoldoende, voldoende, goed.

Groetend en dankend,
 

Bijlagen

  • vbr1.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 26
Allemaal wel mogelijk. Maar voor de goede orde: je wilt Onvoldoende, Voldoende en Goed in 3 verschillende cellen hebben staan, en de van toepassing zijnde een kleur geven?

Edit: wat Enigmasmurf heeft gedemonstreerd dus...
 
Laatst bewerkt:
Allemaal wel mogelijk. Maar voor de goede orde: je wilt Onvoldoende, Voldoende en Goed in 3 verschillende cellen hebben staan, en de van toepassing zijnde een kleur geven?

Edit: wat Enigmasmurf heeft gedemonstreerd dus...

ja en dan gebaseerd op de puntenrange
 
Op het werkblad op het eerste zicht niet, neen. Maar er is wel v.o. toegevoegd.
Heb je dat tenminste met andere scores geprobeerd?
 
excuses , wat ik bedoel is dat ik geen code zie(daar was ik naar op zoek). maar ik zie dat het volledig via de voorwaardelijke opmaak gemaakt is(wist niet dat dat zo kon, blij dat ik wat heb bijgeleerd). Ik zie alleen de kleur rood, hoe is het geel en het groen geregeld?
 
Waarschijnlijk bekijk je enkel de v.o. van één cel.
Kies bij 'Regels beheren' eens voor 'Dit werkblad'
 
Waarschijnlijk bekijk je enkel de v.o. van één cel.
Kies bij 'Regels beheren' eens voor 'Dit werkblad'

ik heb eigenlijk nog 1 vraag, stel ik doe de eindscore in cel F22 plaatsen via en optelling van de behaalde scores. Wanneer ik de formule van de voorwaardelijke opmaak wil laten kijken naar F22, kan ik dan gewoon zeggen ="formule:=F22>9;<16" of moet dat dan anders?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan