• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS.NB & VERT.ZOEKEN formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGH

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2020
Berichten
5
Goedemorgen,

Ik heb een excel sheet met de volgende formule:

=ALS.NB(VERT.ZOEKEN($C6;Verblijfsgebieden!A6:A52;1;ONWAAR);"")

Deze formule werkt goed, maar nu wil ik hem aanpassen naar:

=ALS.NB(VERT.ZOEKEN($C6;Verblijfsgebieden!A6:A52;-1;ONWAAR);"")

Maar dan krijg ik de foutmelding #WAARDE!

Kan iemand mij hiermee helpen om een alternatieve formule te vinden?
 
Wijzig ALS.NB in ALS.FOUT
 
Toch is dat goed.
Plaats dan een voorbeeld document.
 
Hierbij het document:

Bekijk bijlage voorbeeld document.xlsx

En dan wil ik onder verblijfsgebieden waar nu de foutcode #WAARDE! staat, daar moet het verblijfsgebied komen wat bij het ruimtenummer hoort wat is aangegeven in blad ruimtelijst.
 
Dat is ook heel wat anders en had ik over het hoofd gezien.
Je kan niet -1 gebruiken bij VERT.ZOEKEN.
Draai in de Ruimtelijst kolommen B en C om.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook heel wat anders en had ik over het hoofd gezien.
Je kan niet -1 gebruiken bij VERT.ZOEKEN.
Draai in de Ruimtelijst kolommen B en C om.

Oke, dat kan zeker gebeuren.
Dat omdraaien gaat niet lukken, dit is een klein gedeelte uit een groot document van ons bedrijf, en de kolommen zitten ook gekoppeld aan andere programma's etc, die weer de informatie uit de excel bestanden leest. Dan zouden we veel meer moeten aanpassen.

Maar er is geen oplossing/alternatief om het verblijfsgebied over te nemen? Ook niet met een andere formule/functie?
 
Kijk eens naar INDEX() en VERGELIJKEN(). Als je Excel 365 gebruikt bestaat er ook de functie XLOOKUP() (weet even de Nederlandse vertaling niet)
 
Probeer het eens met dit:
PHP:
=ALS.FOUT(INDEX(Ruimtelijst!$B$3:$B$9665;VERGELIJKEN(A4;Ruimtelijst!$C$3:$C$9665;0);1);"")
 
Dat wordt dan zoiets:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Ruimtelijst!$B$3:$B$86;VERGELIJKEN(A4;Ruimtelijst!$C$3:$C$86;0));"")
 
Mocht je toch een VERT.ZOEKEN functie met "negatieve" resultatenkolom willen gebruiken kan dit ook nog:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A4;KIEZEN({1\2};Ruimtelijst!$C$3:$C$86;Ruimtelijst!$B$3:$B$86);2;0);"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan