• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere keuzelijsten met afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
194
Hey mensen,,

Ik ben bezig een opzetje te maken om een meetrapport te maken.

Aan de hand van een dynamisch bereik heb ik een gegevensvalidatie toegevoegd. Waaraan ik een dynamische afbeelding heb hangen.
Dit werkt, echter werkt dit voor een enkele regel precies zoals verwacht.

Mijn probleem, dit betreft een meetrapport waarbij ik deze gegevensvalidatie meerdere malen moet toepassen.
Dit betekend dat ik voor elke rij een aparte naam moet definiëren voor de dynamische afbeelding. (en een meetrapport van 100 regels is geen uitzondering) Dit zou betekenen dat ik 200 namen moet definiëren. (200 om de uitschieters ook te tackelen)
Elke keer dat dit rapport wordt ingevuld en er zijn bijvoorbeeld maar 3 regels nodig, moeten vervolgens 197 lijnen weer handmatig verwijderd worden. (waarbij het per abuis een rij te veel verwijderen, het voor de gebruiker betekend dat deze geheel opnieuw kan beginnen)

Is het mogelijk dit te vereenvoudigen? (mogelijk VBA opties)
Ook zoek ik een manier om de dynamische afbeelding terug naar zijn beginstatus te zetten op het moment dat de waarde uit de gegevensvalidatielijst leeg gemaakt wordt. Dus dat het afbeeldingsobject leeg is.

Reden van een afbeelding is dat diverse tekens worden gebruikt door de personen die met dit overzicht moeten werken die allen eigen afkortingen hiervoor hanteren. En veel van de afkortingen weer bij anderen onbekend zijn. (afbeeldingen zelf worden nog aangepast, tijdelijk deze in gebruik genomen)

Zie bijlage.
In kolom Z staat de keuzelijst (dit valt buiten het printbereik)
In Kolom C Staat de dynamische afbeelding.

Mogelijkheden van invoer bestaan uit:
Geheel handmatig, waarbij vooraan in de rij (Kolom D) wordt begonnen.
Door middel van kopiëren en waarden plakken uit een csv bestand. (waarbij soms dus ook 100 regels tegelijk gekopieerd kunnen worden) (wat voor mij een extra dilemma geeft een VBA command te maken waarbij automatisch rijen met de benodigde opmaak (formules) worden toegevoegd als op een bepaalde cel een waarde wordt gezet.

Indien iemand een idee heeft hoe anders een betere oplossing zou zijn, sta ik hier geheel voor open.

Bij voorbaat dank,
 

Bijlagen

  • Afbeeldingkeuzelijst.xlsx
    425,3 KB · Weergaven: 34
Weinig reacties tot dusver. Misschien vraag je teveel in één keer?
Kijk eens naar Excel tabellen (Invoegen Tabel, ctrl-L), die zijn al "dynamisch" van zichzelf.
Overweeg om het invoeren van de gegevens te scheiden van analyse en rapportage.
Geef eens wat gevulde voorbeelden, dus één met drie regels invoer en één met 50. En met goede en met foute waarden. Maak het concreter.
 
Ik heb deze nu deels ingevuld.

Met behulp van tabel is mogelijk echter mijn originele probleem blijft dan bestaan.
Dit om 1 universele taal te gebruiken. (waarbij mensen niet gehele teksten hoeven in de vullen en gewoon een symbool kunnen gebruiken welke daarvoor ook gebruikt wordt (welke helaas niet allen in het symbolen/speciale tekens overzicht in Excel zitten, want dan was het veel makkelijker))

In kolom C wil ik het symbool van de tolerantie zichtbaar hebben. (gekozen uit de lijst in kolom Z)
Tabelvorm lost wel mijn issue op waarbij ik eenvoudig rijen kan toevoegen. (nu werkt deze standaard dat er 150 regels met formules klaar staan, en als iemand de regels ingevuld heeft moet hij de lege rijen verwijderen.)
 

Bijlagen

  • Afbeeldingkeuzelijst.xlsx
    406,5 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan