Schijf is niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een externe harde schijf. Bij de ene computer kan ik deze gewoon lezen, maar bij de 2e PC krijg ik de melding:
L:\is niet toegankelijk.
Ik heb al een andere USB ingang geprobeerd, maar lukt niet.
De schijf is dus niet kapot, omdat hij bij de 1e PC gewoon werkt,
Hoe is dit op te lossen?
Groet,
Martin
 
Soms wil alleen een schijfletter veranderen wel eens helpen anders Rechtermuisknop op schijf en > Eigenschappen > tabblad Beveiliging en voeg toe Username (PC-Naam\Username) Username = accountnaam en geef die alle rechten.
 
Indien deze schijf via usb wordt gevoed kan het zijn dat er te weinig stroom op de usb-poort wordt geleverd.
Een oplossing kan dan een usb y-kabel zijn, iets als dit:
550x418.jpg


Een 2e optie is het gebruik van een usb-hub met eigen voedings-adapter.
 
Ik zou op de goede PC toch met Crystaldiskinfo naar de gezondheid van de schijf kijken... better safe than sorry....
Er kan nl een verschil in de moederborden van die systemen zitten hoe er naar de SMART data vd schijf gekeken wordt...... en wanneer er een probleem kan optreden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse kabels geprobeerd.
Maar... als ik hem op de laptop aansluit is geen probleem.Alles te zien.
Maar... op mijn PC met USB-3 kabel aangesloten op een USB-3 aansluiting en op een gewone, dezelfde melding,.
Bij eigenschappen-beveiliging-geavanceerd staan alle machtigingen bij administrator aangevinkt. Hij geeft ook aan: 0bytes bij gebruikt en beschikbaar, terwijlk er nog 280 GB beschikbaar is.
Ook bij de PC op diverse aansluitingen geprobeerd.
Toegang blijft geweigerd.
Ook als ik de schijf op mijn TV aansluit zie ik hem en alle bestanden.
Ook met Cristaldiskinfo GEEN fouten.
 
Laatst bewerkt:
Welke formattering? Voeg eens Iedereen onder machtigingen toe.
 
Hallo,
Ik heb via de andere PC de data opgeslagen op mijn interne harde schijf. Toen de externe geformatteerd. Daarna de data weer terug gezet en ja hoor.. ook op de andere PC zijn de gegevens weer te zien.
Bedankt voor alle tips.
Groet,
Martin
 
Ook als ik de schijf op mijn TV aansluit zie ik hem en alle bestanden.

Dat is vaak al een teken dat als je de schijf weer wilt gebruiken op een pc dat je dan opnieuw moet formatteren. Waar dat dan exact in zit weet ik niet.
 
:thumb:Fijn.

PS:
Je had blijkbaar geen backup van deze gegevens anders had je hem zelf meteen kunnen formatteren.
Een externe schijf met data... is geen backup .... als je nl die data niet ook nog ergens anders ook veilig hebt staan...
Dat heb je dus nu... opgelost dor het op die andere pc te zetten. Wordt dat de nieuwe backup?
Of zijn deze data niet zo belangrijk kan immers ook.
 
Het was al een kopie van de originele,.
 
Aha, je had nog even tijdelijk een extra backup gemaakt? :cool::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan