filmpje bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
527
Ik heb een mpeg en een MP4 bestand met dat filmpje.
ik draai op w10.
Ik wil hier een stuk uit hebben om op u tube te plaatsen.
Weet iemand een simpel programma om dit te kunnen
doen? Ik wil ze graag op mpeg of mp4 houden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vsdc gedaan. maar dan krijg ik een bestand wat ik niet kan gebruiken.
Welke zou jij absoluut aanraden?
 
Wat voor bestand krijg je dan? Heb je al een ander programma geprobeerd?

Ik gebruik Sony Vegas, maar die die is niet gratis.
 
als ik kijk bij eigenschappen: staat er : vsdc video editor. (vrproj)
dit is eenmalig dus ik denk dat ik geen programma moet kopen.
 
Dan zijn er nog genoeg video editors die gratis zijn en redelijk eenvoudig.
Probeer eens openshot
 
als ik kijk bij eigenschappen: staat er : vsdc video editor. (vrproj)
dit is eenmalig dus ik denk dat ik geen programma moet kopen.

Dat is een project bestand wat je kan vergelijken met een werkmap. Die kan je enkel gebruiken om de video te editten.
Je zult je video moeten omzetten (converten / renderen) naar mp4. Dan is het echt een video-bestand die je kan afspelen of ergens naar uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Bandicut en dan de .mp4 ervoor gebruiken want mpeg kent die niet. Je kan hiermee samenvoegen (van gelijke video dus uit de zelfde camera en anders uiterst traag) een stuk uitknippen of in meerdere delen splitsen. Je kan ook nog tegelijk het geluid weglaten. Het belangrijkst is, dat het sneller gaat als dat de video duurt en het is gratis. Aan het einde staat het beeld dan stil en terwijl het vervaagt verschijnt even het Bandicut logo in beeld. Gebruik inderdaad een kopie van de video zodat niet ongewenst het origineel wordt verknipt en delen daarvan blijken te zijn verdwenen. Het is ook even goed kijken naar de haakjes die je moet aanklikken om begin en einde aan te geven maar dan kan het bewerken per frame bepaald worden. Let u ook op welk deel bewaard wordt en bij het knippen het juiste deel, wat links wordt weergegeven, geselecteerd staat.

https://www.bandicam.com/bandicut-video-cutter/download/

In deze video heb ik steeds aan het einde van fragmenten een deel weggeknipt en dus verschijnt tijdens de samengevoegde video een paar keer het Bandicut logo en aan het einde ervan, haast ongemerkt, twee keer. Bandicut heeft daarin dus wel beperkingen. Een ander en beter voorbeeld van het Bandicut logo aan het einde is deze of deze. Voor een snelle bewerking van samenvoegen, accepteert Bandicut niet de door zich zelf al geknipte video, door ondering afwijkende codex. Normaal duren de bewerkingen ongeveer half zo lang als de video duurt dus dit is erg snel en de kwaliteit is daarbij echt 100 procent de zelfde als het origineel.
 
Laatst bewerkt:
Zoals @Scrapheap al vermeld, Shotcut is een heel mooi programma om video te bewerken. Lijkt in werking op Adobe Premiere maar is open source. Ideaal.
Heel veel mogelijkheden dus kost wel wat inwerktijd zo gezegd.

Ander snel programma is FreeMake VideoConverter, dat gebruik ik ook al jaren (eerst de gratis en tegenwoordig de betaalde versie). Voor het eenvoudige knip/plak werk is dat programma ideaal en snel en eenvoudige leercurve, maar verwacht geen mooie overgangseffecten.
 
Voor simpel knippen moet je avidemux hebben. Binnen 1 seconde klaar en je behoudt je originele kwaliteit.
 
VSDC Free Video Editor (.vproj)
dit bestand moet ik dus converteren?
Hoe doe ik dat?
 
Dit is een project bestand, dat alleen door die "VSDC Free Video Editor" kan worden gelezen. Het werkelijke videobestand is een ander bestand.
Vergeleken met een brief is dat .vproj de envelop, jij wilt met de brief werken die in de envelop zit.
Maar je hebt misschien bewerkingen op die video uitgevoerd in
VSDC Free Video Editor. Die kun je alleen uit dat programma halen (en daarna afspelen op een TV o.i.d.) door te kiezen voor een functie als 'export' in het programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan