Windows Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
In defender van windows 10 zie ik de lijst van uitsluitingen niet meer.
Ik kan nog wel een uitsluiting toevoegen maar zie deze uitsluiting niet vermeld.
Is hier een oplossing voor?
 
Hallo. Graag krijg ik antwoord op deze twee vragen. Krijg je nog een foutmelding? Heb je een volledige scan gedaan?

Probeer dat eerst eens. En hier een hele lading met oplossingen. Of daar de goede bij zit weet ik niet, maar proberen kun je het altijd.

Klik op de link en succes. https://support.microsoft.com/nl-nl/help/918355

De melding komt mij niet bekend voor. Mogelijk heb je een virus op je computer.
 
Welke melding? Overigens ben ik op de vingers getikt omdat het volgens de forumregels niet de bedoeling is dat je 'kale' links geeft.;) Je moet de passages vermelden die werkelijk hout snijden en oplossingen bieden.
 
Hallo @Senso... Wat zijn kale links? Wat bedoel je daar mee?
 
Dat zijn links zonder een titel. Je moet aangeven waar de inhoud van de link over gaat en welke passages dan bijdragen aan een oplossing van het gevraagde of probleem.

En hier een hele lading met oplossingen. Of daar de goede bij zit weet ik niet, maar proberen kun je het altijd.
Dat wil ik best geloven want ik weet wel hoe jij werkt maar voor de forumregels is dit niet voldoende, want ik werk ook vaak zoals jij werkt en lees alle pagina's eerst goed vòòrdat ik een link geef.

Maar goed, doe wat jij wilt, ik vind het prima.
 
Oh zo..... Ik doe het al tien jaar zo en nog nooit enig commentaar gehad van een medewerker van Help Mij....Maar dat terzijde.;)
 
Ik heb een volledige scan gedaan en krijg geen foutmelding als ik een uitsluiting wil toevoegen.
De vraag is dus: hoe krijg ik te zien welke uitsluitingen ik heb toegevoegd en of ze wel zijn toegevoegd.
 
Probeer eens:
> WIN+R = Uitvoeren > Typ gpedit.msc
Computerconfiguratie
Beheerssjablonen
Windows-onderdelen
MS Defender Antivirus
Uitsluitingen > klikken
Uitsluitingen op basis van bestandsextensie > Klikken
en vink Niet geconfigureerd aan

Lukt dat niet, volg dan eerst een aantal basisstappen uit de Windows sectie van Helpmij.nl
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik de Home-versie heb is de gpedit niet van toepassing
Ik heb inmiddels deze funktie wel gedownload en geïnstalleerd.
Nadat ik via beheerssjablonen/ windows-onderdelen/Defender Antivirus/op Uitsluitingen geklikt had zag ik het volgende:
Knipsel2.JPG
Om verder te kunnen gaan kon ik alleen met de rechtermuis op een van de uitluitingen klikken en kreeg via "Bewerken" het volgende te zien:
Knipsel.JPG
Kan ik nu de optie Uitsluitingen inschakelen (die nu uitgeschakeld is) en de extensies toevoegen en dit ook doen op basis van pad en proces
 
Gewoon inschakelen lijkt mij. Je kunt altijd weer op > Niet geconfigureerd zetten. Maak eerst een (systeem)herstelpunt.
 
Ik kom hiermee niet verder.
Wijziging in het register kan misschien een oplossing zijn:
HKLM/Software/Microsoft/WindowsDefender/Exclusions/Paths. Hierin zie ik (door al de eerdere pogingen om een uitsluiting toe te voegen) een 10-tal uitsluitingen die ik wil verwijderen.
Helaas krijg ik dan de melding: "kan opgegeven waarden niet verwijderen" Als ik hierna voor Paths een volledig beheer aanvink komt de melding:
"Kan wijzigingen van de machtiging op Paths niet opslaan. Toegang geweigerd"
Hoe kan ik de uitsluitingen in Paths dan wel verwijderen?
 
De bewerking als Administrator uitvoeren...je hebt blijkbaar niet voldoende rechten.
 
@manamana
Hoe het toevoegen en verwijderen moet is wel duidelijk.

In defender van windows 10 zie ik de lijst van uitsluitingen niet meer.
Ik kan nog wel een uitsluiting toevoegen maar zie deze uitsluiting niet vermeld.

Dat is 'defect' binnen Windows Defender.
Denk dat je beter kan gaan zoeken op: How to repair Windows Defender
 
Laatst bewerkt:
Aan tips hoe ik uitsluitingen moet toevoegen of verwijderen heb ik inderdaad niets.
Omdat ik een tip had gekregen om de uitsluitingen in het register te verwijderen wil ik in eerste instantie hiermee verder gaan.
De rechten stonden ingesteld op Systeem. Ik heb deze getracht te wijzigen in Administrator, maar ook dat wordt geweigerd.
Hoe dan wel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak eerst een registerbackup:

  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    registerbackup.png
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.

Probeer vervolgens met GiveMePower (Ook voor Windows 10(!)) Regedit uit te voeren of BlitzBlank de waarde te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
1. Als ik met GMP regedit uitvoer komt Windows Defender in de lijst niet voor; wel zonder GMP.
2. Als ik het probeer met BlitzBank (uitgevoerd als Administrator) dan komt de melding:
Failed to execute. Please make sure the application was started as an administrator
Defender zit kennelijk goed dicht getimmerd in het register.
 
Volgens een artikel op internet moet je dan Paths verwijderen en de PC herstarten. Maar ik vind dat dit artikel rammelt.
 
Mss gaat het uiteindelijk lukken als de opdrachtprompt met GMP wordt uitgevoerd...

Wil je daarvoor eerst het volgende log plaatsen?
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
ECHO Log ter controle van registerwaarden>"%userprofile%\desktop\log1.txt"
FOR %%j in (
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsDefender\Exclusions\Paths"
) DO (
REG query %%j
IF NOT ERRORLEVEL 1 REG QUERY %%j>>"%userprofile%\desktop\log1.txt")
start notepad "%userprofile%\desktop\log1.txt"



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:logvalues.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → logvalues.batAls administrator uitvoeren

Plaats het log en geef aan wat je wilt verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Na het uitvoeren van logvalues.bat (als administrator) gebeurt er niets.
De logfile (log ter controle van registerwaarden) blijft leeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan