Canon scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry... we waren te gelijk bezig...
+1 zullen we maar zeggen die er zo over denkt....
 
Ik ben weer een stapje verder dankzij jullie. Met de browser Opera heb ik de drivers kunnen downloaden. Als ik het Quick menu open kan ik geen scanner selecteren en kan ik niets met het Quick menu. Ik heb twee printscreens gemaakt.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2020-11-01_161755.png
    afbeelding_2020-11-01_161755.png
    29,6 KB · Weergaven: 19
  • snapshot.png
    snapshot.png
    169,8 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Het duurt wel even bij jou...(Opera) maar dan heb je ook wat... .:p

Verder:
a. Heb je de PC herstart na het installeren?
b. Heb je de scanner ook herstart en kies eventueel een andere USB poort.
c. Zie je de scanner in Apparaatbeheer staan (Via configuratiescherm)
d. Zie je de scanner ergens staan als je naar de opties kijkt al je in het loepje van het startmenu "scanner"intypt (zonder "") => "Printers en scanners " moet je zien staan... zit de scanner daar bij?

Is er helemaal niks...
Er staan nog meer opties als je in het loepje van het startmenu "scanner"intypt (zonder "")...
Zoek uit of je daar wat kunt vinden wat op jouw scannner lijkt.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel dat je zoveel geduld met mij hebt. Ik heb al je adviezen opgevolgd, en toch krijg ik het niet voor elkaar. De scanner is te zien bij Apparaten, ik heb de scanner in een andere Usb poort gedaan. De scanner werkt wel bij VueScan, dus de scanner is aangesloten. hierbij meerdere printscreens wat ik allemaal gedaan heb en welke berichten ik dan zie. Er blijven problemen met de verbinding.

Ik zag ook een melding voorbij komen Foutmelding Code 45.
Op internet zag ik op deze site: https://errortools.com/nl/drivers/how-to-fix-error-code-45/
dat een bestand gedownload kon worden. Is dat aan te raden??

Ik heb een nieuwe laptop. Kan er nu al een probleem met Windows zijn?
 

Bijlagen

  • scanner niet aangesloten.png
    scanner niet aangesloten.png
    26,8 KB · Weergaven: 22
  • Apparaten-scanner.docx
    1,4 MB · Weergaven: 12
  • Scanner openen.docx
    146,2 KB · Weergaven: 13
  • Scanner testen.docx
    176,7 KB · Weergaven: 12
  • Scanner is gereed.docx
    193,6 KB · Weergaven: 10
  • Dit apparaat werkt correct.docx
    158,7 KB · Weergaven: 10
  • Probleem met verbinding.docx
    900,7 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Tja....Het lijkt allemaal zo simpel, een vraag om iets te doen... maar dat is het blijkbaar niet.


Nu weer: Waarom alle plaatjes als docx opslaan.... super onhandig voor de helpers omdat jpg of png hier toegestaan is.
Ik neem aan dat je het met de snippet, het knipprogramma oid van Win10 gedaan hebt?
Daar is toch een menu bij met "opslaan als".... net al bijna alle programma's.... daar gebruik je het toch ook... je hebt toch ook die docx op moeten slaan via het menu...?

Zo zou dus dit eerst aan willen passen? De plaatjes heb je al. Dan kunnen we met een pijltje klikken door de plaatsje heen scrollen ipv zoveel docx downloaden en dan openen....
Ihmo is dat niet teveel gevraagd in verhouding van hoeveel tijd wij als vrijwilligers in het helpen steken.....
 
Je hebt nog steeds VueScan op de computer staan?
Dat gaat niet werken, dus nu eerst weer de Canon software verwijderen, daarna VueScan verwijderen, scanner ontkoppelen, dan computer opnieuw opstarten en vervolgens alleen de Canon driver/software installeren en pas als dat gedaan is, de scanner aansluiten.
 
MAESTRO Bedankt voor al je antwoorden. Helaas geef ik het op. Ik heb je aanwijzingen exact opgevolgd.
Bij compatibiliteits instelling heb ik uiteindelijk het programma getest. En dan krijg ik de melding:
probleem Incompatibel programma is niet opgelost.
En als ik via de App Windows Scanner de scanner wil gebruiken komt de melding: Probleem met verbinding met scanner
 
Dan blijft het wel vreemd... .want dit werkte wel...
Kan het nog gekker vertellen, heb mijn oude Lide60 van zolder gehaald, de drivers geïnstalleerd, scanner aangesloten en het scant. (en dat voor een apparaat van 15 jaar oud)
Heb je nu last van "vervuiling" van je systeem dat het niet bij jou werkt en wel bij maestro12?
 
Wellicht, maar ik denk eerder dat er een verkeerde app gebruikt wordt, 'Windows scan app' staat nu niet bekend om universeel te zijn.
Beter gewoon bij Canon de 'CanoScan Toolbox' ophalen en die gebruiken, alhoewel ik gewoon in diverse programma's rechtstreeks scan door de juiste TWAIN driver te selecteren.

[edit]
Even getest, de Windows fax & scan app (standaard in Win10) herkent de Lide60 niet, met de CanoScan Toolbox werkt het wel (of met TWAIN)
[/edit]
 
:thumb: Tnx voor de testjes.:cool:
Ik gebruik in principe altijd de scan progs van het merk van de scanner.

Heb nog een Epson Perfection 2480 Photo scanner uit 2004. Krijg hem nog steeds aan de praat onder Win10 met hun driver + scan software.
De Brother 1-in-all is handig voor dagelijks gebruik, maar voor foto's haalt ie het totaal niet tov deze Epson.
 
Laatst bewerkt:
Super !!! dat jullie de moed hebben om nog weer te reageren. Ik heb de Windows scanner verwijderd en de Canon Toolbox gedownload.
Maar nu kan de Twain Bron niet gevonden vonden.
En rechtsreeks de juiste Twain driver selecteren. Ik weet niet hoe dat moet. Ik begin de moed te verliezen
 
Er blijft altijd nog een optie om te zoeken of anderen ook zulke problemen hebben....

https://www.enhansoft.com/canon-scanner-unable-to-open-twain-source/
Het variables pad OK maken

en dit:
Meerdere tips, op de 2e pagina ook "het pad".

En... hoe heb ik gezocht... vooral jouw termen dat je de twain niet kon openen en dat het om jouw type scanner gaat...
KISS keep it simpel en je kunt zelf ook best proberen zo te zoeken... hoef je niet op ons te wachten....
https://www.google.com/search?clien...ain+settings&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
oja... het helpt wel dat je in het Engels zoekt... maar met die paar woorden is dat geen rocket science....
 
Bedankt voor je advies. Ik zal blijven zoeken voor een oplossing en daarom de vraag niet merken als "Opgelost". Of mij het lukt ??? ik ben bijna 80 jaar en dan moet ik leren accepteren dat soms iets moeilijk kan zijn
 
:thumb: bezig blijven is goed .....
Dan moet ik nog ca 15 jaar erbij zien te krijgen..... ook maar actief blijven...
Succes gaat je vast lukken met die tips erbij en je weet het kan werken....!
 
IK heb met behulp van de site enhansoft.com de Padnaam voor het Twain-stuurprogramma toegevoegd
c:\windows\twain_32\CNQR25
maar bij Path wordt dit dan niet gewijzigd. zie bijlagen.
En de scanner werkt dus ook nog niet.
Nu ga ik verder zoeken op Google en op YouTube
 

Bijlagen

  • Environment Variables.png
    Environment Variables.png
    185 KB · Weergaven: 31
  • Gebruikersvariables.png
    Gebruikersvariables.png
    182,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Heb je dit wel gedaan... heel goed lezen.... ;)
In the example above, you should type C:\windows\twain_32\CNQL25\ instead of C:\windows\twain_32\CNQL25. This worked for me and I believe it will also do for you.
Leek me nl niet... :eek:
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe poging. Nu correct in gevuld
Bij Path staat nu: C:\windows\twain_32\CNQL25\:C:\windows\system32;C:\Win...
Ik heb de computer opnieuw opgestart, de Toolbox geopend.
Ik zie de scanner staan en selecteer deze. Maar weer krijg ik de melding "Kan Twain-bron niet selecteren"

Moet ik wat achter CNQL25\ staat niet verwijderen?
 
Wat staat er nu achter?

En:
Een nieuwe poging. Nu correct in gevuld
Bij Path staat nu: C:\windows\twain_32\CNQL25\:C:\windows\system32;C:\Win...
Daar zit een typefout in....

Code:
 C:\windows\twain_32\CNQL25\:C:\windows\system32;C:\Win...
moet zijn....:
Code:
 C:\windows\twain_32\CNQL25\[SIZE=5];[/SIZE]C:\windows\system32;C:\Win...

Op die plaats dus ; ipv :
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de code exact overgenomen en ondanks deze aanpassing kan nog steeds de Twain-bron niet worden geselecteerd.
Dus toch op Google verder gaan zoeken
 

Bijlagen

  • Instellingen.png
    Instellingen.png
    72,2 KB · Weergaven: 26
  • Instellingen-1.png
    Instellingen-1.png
    67,5 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan