Canon scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
160
Op mijn oude computer met Windows 10 gebruikte ik de Canan scanner Lide 60. Nu heb ik een nieuwe laptop en wilde de drivers voor de scanner downloaden.
Canon gaf echter aan dat de drivers van deze scanner niet meer worden ondersteund voor Windows 10. Vreemd dat ik er met de oude computer wel mee kon werken. Nu heb ik alle bestanden gekopieerd en op de nieuwe laptop bij Program Files gezet. Wat moet ik nu doen om deze bestanden te installeren zodat ik weer met de scanner kan werken. Ik zie zoveel bestanden en toepassingen staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uw advies opgevolgd. Geklikt op Downloaden, maar dan gebeurt er niets. En in de map Downloads staat ook geen download
 
Met die link kan ik deze probleemloos downloaden...:
lide60vst6411111a_64nl.exe
Er lijkt geen Win7 32 bits versie te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ook met deze link gebeurt er niets met downloaden. Ik krijg wel een bericht dat ik kan betalen.
Kent u ook VueScan? Is dat iets om te proberen?
 
Laatst bewerkt:
Als je W10 hebt kijk dan naar:
Als er 'specifieke problemen' zijn met stuurprogramma's kun je kijken naar > Optionele updates in de sectie Windows Update
> Optionele updates weergeven
 
ik heb opera gedownload. Daarna de drivers voor Canon Lide 120. Maar dan krijg ik het bericht dat de scanner niet gevonden kan worden en dat daardoor de installatie niet kan worden voltooid.
Zal ik dan toch maar VueScan proberen?
 
Nu heb ik alle bestanden gekopieerd en op de nieuwe laptop bij Program Files gezet. Wat moet ik nu doen om deze bestanden te installeren zodat ik weer met de scanner kan werken. Ik zie zoveel bestanden en toepassingen staan.

In welke map heb je die gezet?
Met onderstaand voorbeeld (van maplokaties) kun je de inhoud van die mappen laten zien:


Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
ECHO controle van bestanden %date% %time% Gebruiker %username% >"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%g in (
"C:\Program Files\Autoruns" ⇐ voorbeeld
"C:\Program Files\PS Tools" ⇐ voorbeeld
) DO (
dir /s %%g >> "%userprofile%\desktop\log.txt")
START NOTEPAD "%userprofile%\desktop\log.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:dirfilesfolders.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik dirfilesfolders.batAls administrator uitvoeren

Post het log in je reactie.
 
De eerder door mij gegeven link werkt gewoon (ik controleer altijd of de download werkt) en je hoeft niets te betalen
Kan het nog gekker vertellen, heb mijn oude Lide60 van zolder gehaald, de drivers geïnstalleerd, scanner aangesloten en het scant. (en dat voor een apparaat van 15 jaar oud)
 
Kijk dat bedoel ik... doe eerst gewoon wat je altijd in dat soort gevallen doet.
Dus terug naar "af"...
@maestro12 dank voor de test!
Dat betalen is echt ridicuul en zou kunnen wijzen op een besmette browser?
Had er hier ook geen last van.
 
En als je de scanner op een totaal andere SB poort zet.
Zet eens een prin screen neer van wat je ziet.

Ik heb geprobeerde de drivers te downloaden via de link
Dit lees ik haast alsof zelfs het downloaden niet lukte... alleen maar proberen....
Schrijf svp exact wat wel en niet lukt en niet iets waar je 2 kanten mee uit kan...
Das verwarrend voor de helpers... bij mij downloadde de driver super goed.

Mss proberen te checken of er foutjes in je Windows systeem zitten. Scan het eens als admin in de command line van Win10 met dit commando:
Code:
sfc /scannow
Als admin uitvoeren gaat zo: https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-programma-administrator-mode-openen/
Laat ff weten of er foutjes waren en daarna nog een keer de scanner drivers als admin... installeren.

Had je overigens de drivers net wel als admin geinstalleerd...?
 
Als ik de drivers Canon Lide 60 download, wordt er niets gedownload. Als ik de drivers Canon 120 Lide download dan worden de drivers gedownload en om de installatie te voltooien wordt er gezocht naar de verbinding met de scanner. En dan komt de melding dat de scanner niet gevonden is en dat de installatie niet kan worden voltooid.
Ik heb nu VueScan gedownload en de scanner werkt !!
Zal ik de vraag maar als opgelost merken?
 
Moet je nu na een proefperiode betalen voor VueScan ?

Als ik de drivers Canon Lide 60 download, wordt er niets gedownload.
Met Opera ook niet?
Wel een beetje vreemd dat meerderen hier het kunnen downloaden en jij niet. Toch?

Want je hebt eerst dit gedaan:
ik heb opera gedownload. Daarna de drivers voor Canon Lide 120.

Komt allemaal bij mij als een Russische roulette binnen...bij gebrek aan info over de werkelijk uitvoering van de tips.

Heb het toch maar even opgezocht:

https://www.hamrick.com/purchase-vuescan.html
Enjoy VueScan
You can use the trial version for as long as you like. All scans will have an embedded watermark until you purchase
https://www.hamrick.com/purchase-vuescan.html

Als je het watermerk geen probleem vindt, sluit dan even de vraag netjes af.
 
Laatst bewerkt:
Nee, je hoeft niet te betalen maar....
Vuescan zei:
Enjoy VueScan

You can use the trial version for as long as you like. All scans will have an embedded watermark until you purchase.

Met andere woorden je hebt er niets aan.

Snap het probleem niet, de link
https://www.canon.nl/support/consum...ype=drivers&language=nl&os=windows 7 (64-bit)
Brengt je rechtstreeks bij de Windows7 (64bits) drivers, als je geen 64 bits windows hebt moet je op die pagina in het dropdown menu kiezen voor de 32 bits versie voor Windows 7
Dus NIET kiezen voor windows 8 of 10, windows 7 is de laatst ondersteunde versie en die driver werkt gewoon in win10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan