• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

NL-versie van Excel is nu gedeeltelijk in het Engels!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Berichten
8.326
Mijn NL-versie van Excel is nu gedeeltelijk in het Engels zoals sommige menu's en knoppen. Ook de formules moet ik nu in het Engels invoeren.

Iemand meer last van? En wat doe ik eraan?
 
Laatst bewerkt:
NL taalpakket opnieuw installeren?
 
Heb getracht te switchen tussen Engels en Nederlands taalpakket, maar toen was mijn gehele Excel compleet in het Engels...
Office geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Excel weer gedeeltelijk in het Engels... :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook even geswitched naar nederlands en ook bij mij is het geheel in het engels daarna weer terug naar het engels en het blijft engels.
Het heen en weer switchen heeft dus geen enkel effect gehad.
Ik hou er niet van om het te zeggen maar zou het dan toch een bug zijn?
 
Denk het... hopelijk snel verholpen.

Ik zag in mijn Microsoft account ook nog dat de weergavetaal op Engels stond. Veranderd in Nederlands maar helaas... niet het gewenste effect.
 
Staat gewoon op NL bij mij. Het vreemde is dus dat een DEEL van Excel in het Engels is. Niet alles, menuknoppen niet. maar de formules moet ik nu in het Engels invoeren... en krijg er Engelstalige hulp bij.

Ik heb getracht op Engels en weer terug naar Nederlands te zetten, maar net als popipipo kreeg ik dat niet voor elkaar. Heb de boel opnieuw geïnstalleerd. Maar weer dus met een Engelstalig gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
Heeft dit al gedaan... das nog iets meer dan herstellen, dus blijft vreemd.
Heb de boel opnieuw geïnstalleerd.
Er is wrs een keer een bestandje binnengekomen (update?) die blijkbaar blijft hangen bij een herinstallatie, anders zou het haast niet kunnen.

Als er een Win10 image is van voor het probleem...ben je wel geholpen...:cool:
 
Wat biedt ?

Code:
Sub M_snb()
    With Application.LanguageSettings
        MsgBox Join(Array(.LanguageID(4), .LanguageID(3), .LanguageID(2), .LanguageID(1)), vbLf)
    End With
End Sub
 
4x 1043 als uitkomst.

Dit zie ik dus: een combinatie van Nederlandse menu's en Engelstalige formules. Bij openen krijg ik ook niet Blad1 maar Sheet1. Bijv. PowerQuery is nu ook in het Engels. Alle taalinstellingen staan op Nederlands.
EN-NL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo eenieder

Ik heb het zelfde probleem.
Ik gebruik office365.
Vrijdag jl. ineens de Nederlandse versie verdwenen en omgezet naar Engels.
Zelf ook al vanalles getracht om dit te herstellen, maar helaas.
Ik denk dat dit een behoorlijke bug is bij MS en hopelijk heel snel wordt verholpen.

Mvg
Peter
 
Hallo,

Ik krijg ook een foutmelding bij het openen van een nieuw Excel bestand.
Waar heeft deze fout betrekking op?

@SNB
Misschien een hele domme vraag maar wat kan Ron de Bruin in deze betekenen?

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • Foutmelding openen nwe excelbestand.JPG
    Foutmelding openen nwe excelbestand.JPG
    45 KB · Weergaven: 80
Hij is een van Nederland's Meest Vervente Promotors van Microsoft en heeft direktere kontakten met Microsoft dan wij, gewone stervelingen.
Bovendien vraagt hij op zijn website 'issues' over MS-Office bij hem te melden.
 
Laatst bewerkt:
Ron de Bruin is levend en wel, zag vandaag een mailtje van hem in onze prive mailing lijst met Microsoft.
Ik verzoek eenieder met dit probleem het volgende te doen:
- Bestand, Feedback, Ik vindt iets niet leuk. Omschrijf je probleem en voeg een schermafdruk bij. Ik weet dat MSFT hier echt serieus naar kijkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan