Bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Als ik een receiver met Bluetooth koop kan ik dan via mijn Bluetooth koptelefoon het geluid van de receiver ontvangen of pikt de receiver alleen het geluid op van een ander apparaat en zend dat dan uit?
Met andere woorden: kan de receiver het geluid van de tv en radio als Bluetooth signaal uitzenden waardoor ik het via mijn Bluetooth koptelefoon kan horen? Hierdoor zou ik de sterkte kunnen regelen zonder dat mijn huisgenoten last hebben van mijn slechter horen.
Graag advies.
 
Als de Bluetooth versie van de receiver compatible is met die van de koptelefoon moet dat geen probleem zijn.
Kwestie van koptelefoon en receiver koppelen...
Oudere en nieuwere versies Bluetooth willen nog wel eens voor problemen zorgen hoewel een nieuwere versie terugwaarts compatible zou moeten zijn.
Als je iets op het oog hebt zou ik toch met de koptelefoon naar een fysieke winkel gaan om te testen of het echt werkt vóór je iets aanschaft.
Een beetje receiver kost toch al snel € 300 - 450...
 
Als een receiver 'Bluetooth' enabled is, wil dat zeggen dat hij een INGANG heeft voor Bluetooth signaal.
Nog nooit een gewone receiver gezien die ook in Bluetooth kan uitzenden : daar is een apart toestelletje nodig (zoals al aangegeven) ... Wat ik wel niet denk is dat dit zoveel geld zou moeten kosten...
Je zou best eens zoeken op 'Bluetooth Transmitter'...

Bol vb. https://www.bol.com/nl/s/?searchtex...ction=main&N=0&defaultSearchContext=media_all

Vaak zijn het combi's receiver/transmitter ...

Zie screenshot ....

Prijzen beginnen vanaf 25 Euro ...

LET OP : als je het wil gebruiken om naar je installatie te luisteren zonder je huisgenoten te storen moet je systeem wel een mogelijkheid hebben om de speakers apart uit te schakelen en toch signaal naar de uitgang te sturen.
Bij een draadverbonden koptelefoon gaat dat via die stekker meteen, maar bij andere oplossingen detecteert het systeem dit niet noodzakelijk ... makkelijk te testen.
 

Bijlagen

  • 2020-10-30 22_18_10-Window.jpg
    2020-10-30 22_18_10-Window.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan