Hoe permanent wijzigen achtergrondkleur webpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Hoe kan ik de achtergrondkleur van webpagina's in Microsoft Edge of IE-browser
permanent wijzigen ?

Ik werk op Desktop-PC met windows 10
 
Kijk, met de combinatietoetsen Alt-Shift kun je van het witte scherm een zwart scherm maken, maar dan
vallen er op de diverse webpagina's bepaalde zaken weg.
Kortom, ik zoek een progje (sowieso voor browser Edge) waarmee je de felle witte achtergronden van webpagina's permanent kan wijzigen.
Waarom ? Omdat ik met mijn aangedane ogen (glaucoom) erg veel hinder ondervind van die felle witte achtergronden.
Via de windows instellingen (toegankelijkheid), kun je volgens mij die felle witte achtergronden niet aanpassen.
Als dat wel zo is, zou ik graag willen weten hoe ?

Tenslotte. Wellicht heeft een andere browser 'van zichzelf' de gewenste optie in huis.
Zo ja, dan zou ik graag willen weten welke dat is.
 
Dank Digicafee. Ik ga er mee aan de slag en laat weten of e.e.a. werkbaar is. Het ziet er veelbelovend uit.
 
Ik gebruik het zelf al maaanden in Chrome, andere browsers weet ik niet uit ervaring.
Maar het werkt prima en is vooral zeer flexibel om vb. die website die er absoluut niet tegen kunnen uit te sluiten. Meer en meer sites geraken overigens wel duidelijk door een Dark Mode.

Ik veronderstel ook dat je wel weet dat je Windows apps ook in Dark mode kan zetten via de Windows settings.
 
Ik veronderstel ook dat je wel weet dat je Windows apps ook in Dark mode kan zetten via de Windows settings.

Ik neem aan, dat je bedoelt : Via instellingen, toegankelijkheid ?
 
In Firefox kun je allerlei thema's installeren, wellicht dat daar een oplossing tussen zit.
 
Thema's grijpen in op de look van je browser zelf, niet op de weergave van de websites.
Extensies (zoals de Darkreader die ik in een vorige tussenkomst vermeldde) doen dat wel ...
 
Ik veronderstel ook dat je wel weet dat je Windows apps ook in Dark mode kan zetten via de Windows settings.

Ik neem aan, dat je bedoelt : Via instellingen, toegankelijkheid ?

Nee niet daar ... zie bijlage !
 
Die bijlage stond er wèl, heb hem gisteren, begin van de avond, nog bekeken.
Blijkbaar is er iets gaande wat betreft de werking van het forum, gisteren was het traag en werden berichten dubbel geplaatst..
Heb gisteren tot 2 of 3x toe een dubbel bericht van mijn hand moeten verwijderen, ook @route99 had hier last van...
 
Staat er toch duidelijk bij..???
 

Bijlagen

  • darkreader.png
    darkreader.png
    29,9 KB · Weergaven: 30
Sorry, ik zie het. Rand = Edge; ik heb zitten slapen ;-)

Verder.......is er ook een darkreader voor Android (op mijn smartphone).
Is - heet - dat soms Dark Mode ? ?
 
Nee, er is geen Dark Reader voor Android maar dat had je zelf ook na kunnen kijken in de Google Play Store...
 
Die app heet Dark-mode en niet Dark Reader...dat is dus een andere app van een andere ontwikkelaar en dat was de vraag niet...:rolleyes:
 
Oke. Dan maar eens uitproberen. Dank voor meekijken, denken.
 
Ik heb Darkreader inmiddels geactiveerd en ik moet zeggen dat de eerste ervaringen
zeer goed bevallen. Ik gebruik het momenteel met de browser Microsoft Edge.
(Op IE11 werkt het niet, maar dat geeft het programma ook aan.)

Het biedt sowieso aanzienlijk meer dan de windowstoets-combinatie shift-alt-printscreen.
Dat maakt een gekozen website wel donkerder, maar er valt tegelijk veel informatie weg.
Darkreader kleurt het donkere scherm divers, zonder dat er info weg valt. Je kan overigens
ook de helderheid en contrast regelen.
De snelkoppeling voor 'aan-uit' kun je activeren; die komt dan rechtsboven in je scherm te staan; erg handig.
Een klik op de icoon en in het menu dat dan verschijnt kun je van alles instellen.
Donker aan of uit kun je ook snel activeren met de toetscombinatie 'Alt-Shift-D'.

Ik ga er verder mee aan de gang om de diverse mogelijkheden te onderzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan