Sports DV action camera verbindt niet goed met windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

broeretoren

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Berichten
38
ik heb recent een Sports DV 4k Ultra HD action camera gekocht en wil nu de filmpjes uploaden naar mijn Windows 10 PC, via USB aansluiting. Maar windows 10 herkent het USB-apparaat niet en zegt dat deze een storing heeft veroorzaakt. Ik krijg dus geen bestanden te zien.
ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te installeren maar weet niet zeker of dit wel gelukt is.

heeft iemand goeie tips?
 
Zit er een losse SD-kaart in die je in een kaartlezer kunt stoppen?
Gebruik je wel een USB 3 verbinding? Lijkt me noodzakelijk voor een 4K camera.
 
Zit er een FAQ bij de handleiding om problemen op te lossen?
Het nieuwe apparaat kan ook defect zijn... ff de helpdesk van de winkel of de camera bellen?

PS: Heb je na je het installeren van de drivers de PC wel herstart?
En: Staan er gele uitroeptekens in apparaat beheer (via configuratie scherm)?
 
Zit er een losse SD-kaart in die je in een kaartlezer kunt stoppen?
Gebruik je wel een USB 3 verbinding? Lijkt me noodzakelijk voor een 4K camera.

Ja er zit een micro SD kaartje in, ik heb alleen geen kaartlezer. Of zou ik die bijv. in mijn smartphone kunnen stoppen??
en ik gebruik inderdaad een USB 3 verbinding.

Zit er een FAQ bij de handleiding om problemen op te lossen?
Het nieuwe apparaat kan ook defect zijn... ff de helpdesk van de winkel of de camera bellen?

PS: Heb je na je het installeren van de drivers de PC wel herstart?
En: Staan er gele uitroeptekens in apparaat beheer (via configuratie scherm)?

Uit de handleiding word ik niet veel wijzer, ik zie niets in de FAQ hierover.
Ik heb de PC inderdaad herstart, geen verschil.
er staan geen gele uitroeptekens in app.beheer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een weblink van deze camera met veel exacte info?
Dat maakt mogelijk het er om heen kijken voor ons een stuk makkelijker.
 
Als je niet weet of het met de drivers gelukt is, zou de camera dan wel geschikt zijn voor Windows 10?

Een kaarlezer gebruiken is een optie maar telkens in en uit de telefoon zou ik niet doen want daar is dat slot denk ik niet op berekend. Als er bestanden op staan dan kan een telefoon ze wel zien. Het is waarschijnlijk .JPG voor foto's en .AVI voor video's.

Een SD kaartje kan voor deze camera's meestal niet groter zijn dan 32 Gb. Misschien ben je optimistisch geweest.

De camera zal het kaartje moeten formatteren voor gebruik: https://youtu.be/zCQnZQQ_xnE

Gebruik de originele kabel.
 
Ja en ook de kabels zijn uitwisselbaar maar ik vraag voor probleemoplossing wel om bij apparaten uit het Verre Oosten de originele kabel te gebruiken.

Bij compatibiliteit met USB2 is het een vereiste dat de computer drivers voor USB2 heeft. Ga naar Apparaatbeheer en klap de apparaten uit tot je bij de USB3 devices bent. Hier bij Eigenschappen, in het contextmenu, moet je de drivers zien staan voor USB3 én USB2.
 
Heb je wel de goede camera want ik zie in de aanhef "ultra hd 4K" en op de doos staat 1080p. Ik denk dat dit geldt voor de foto's maar de video is natuurlijk 360p of iets dergelijks. Deze rommel gewoon terugsturen na overleg met de verkoper, beroepend op het herroepingsrecht bij kopen op afstand. Koop een tweedehandse GoPro. Succes
 
Oke, nu heb ik het volgende gedaan: ik heb het micro SD kaartje in mijn 'oude' camera gestopt (waarvan de accu zo slecht was geworden dat ik besloot een nieuwe camera te kopen).
als ik deze camera aansluit op mijn laptop (met het kabeltje dat hoort bij de oude camera) dan kan ik gewoon mijn filmpjes zien en downloaden.....
Ook de combi nieuwe camera + oude kabel geprobeerd maar dat werkt niet. Met de nieuwe camera krijg ik dus nog steeds geen connectie.

Maar ik heb in ieder geval een work around waardoor ik wel mijn opnames kan zien en gebruiken!

Mochten jullie nog meer goeie tips hebben dan hoor ik het graag hoor. Sowieso allen bedankt alvast voor het meedenken tot nu toe, dit waardeer ik zeer! :d

En ja, het is inderdaad een goedkoop cameraatje maar dat maakt me niet zoveel uit.
 
Ok.... ik vermoedde het al....
Heb je de reviews gelezen... bagger films....

Dus nu kun je iig zelf testen of het bij jou ook bagger is...
Neem wel opnames bij verschillen mate van omgevingslicht..... soms stort bij iets minder licht de kwaliteit in .... .dan kun je alleen met mooi weer wat mee....

Ben toch nieuwsgierig: Had je die reviews van te voren gelezen? Het mag dan wel goedkoop zijn maar als het bagger is.. kan zelfs dat weggegooid geld zijn....
 
Dan is het voor mij: dat je een niet ondersteunde Windows versie ervoor gebruikt. Staat er niets over Windows versies in het boekje of in een hoek op de verpakking? Anders zelf gaan proberen op andere computers, die eerdere Windows versies hebben. Volgens de reviews van kopers, zie jij meer dan zij op de opgenomen video. Ik heb wel eens goedkope kaartlezers gekocht op eBay.com uit China. https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_nkw=card+reader&_sop=15
 
Ok.... ik vermoedde het al....
Heb je de reviews gelezen... bagger films....

Dus nu kun je iig zelf testen of het bij jou ook bagger is...
Neem wel opnames bij verschillen mate van omgevingslicht..... soms stort bij iets minder licht de kwaliteit in .... .dan kun je alleen met mooi weer wat mee....

Ben toch nieuwsgierig: Had je die reviews van te voren gelezen? Het mag dan wel goedkoop zijn maar als het bagger is.. kan zelfs dat weggegooid geld zijn....

Nee ik had (gek genoeg) de reviews niet eerst gelezen, maar ik ben eerlijk gezegd niet ontevreden over de kwaliteit van de filmpjes. Normaal lees ik inderdaad de reviews wel trouwens.
 
Ok... als jij tevreden bent en ook met de workaround.... dan is het voor jou goed.
iig een eerlijk antwoord (reviews) :thumb:
Probeer er toch aan te wennen het wel te doen en als het ff kan van meer sites... je krijgt toch al een beetje beter een indruk of je het zou kunnen zien zitten met de aanschaf.
 
Dan is het voor mij: dat je een niet ondersteunde Windows versie ervoor gebruikt. Staat er niets over Windows versies in het boekje of in een hoek op de verpakking? Anders zelf gaan proberen op andere computers, die eerdere Windows versies hebben. Volgens de reviews van kopers, zie jij meer dan zij op de opgenomen video. Ik heb wel eens goedkope kaartlezers gekocht op eBay.com uit China. https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_nkw=card+reader&_sop=15

Op de doos staat: Windows XP/Vista or above/ Win 7/ MAC OS....... dus Windows 10 wordt niet genoemd. Dat valt me eerlijk gezegd nogal tegen, dat zouden ze nu toch eigenlijk niet meer zo mogen verkopen? Of in ieder geval niet zonder hier op te wijzen?

dit is trouwens de echte link van de verkoper:
https://www.bol.com/nl/p/isotec-act...rmation2008093611&language=nl#product-reviews

ik zie hierin niets genoemd worden over een windows versie, of kijk ik er overheen??
 
Nee, deze camera is geen 12 maar 18 Megapixel. Proefondervindelijk kom je er wel achter. Het zou op alle Windows versies herkend worden.
 
. dus Windows 10 wordt niet genoemd. Dat valt me eerlijk gezegd nogal tegen, dat zouden ze nu toch eigenlijk niet meer zo mogen verkopen? Of in ieder geval niet zonder hier op te wijzen?
.....ik zie hierin niets genoemd worden over een windows versie, of kijk ik er overheen??
Je hoeft hem toch niet te kopen... Als iets niet ondersteund wordt zou ik het niet kopen.... om te voorkomen wat jou nu een beetje overkomt...
Icm de reviews... is het een afrader tenzij je van Russische roulette houdt.

Soms kom je wel eens zo een spul tegen en heeft iemand het uit nieuwsgierigheid getest... en het blijkt dan wel goed te zijn... daar zou ik op af kunnen gaan...
Maar er komt ook heel veel zooi uit het oosten... die al heel snel in de hoek ligt en het is teveel werk of te duur om terug te sturen.... als dat al zou lukken.....
 
Je hoeft hem toch niet te kopen... Als iets niet ondersteund wordt zou ik het niet kopen.... om te voorkomen wat jou nu een beetje overkomt...
Icm de reviews... is het een afrader tenzij je van Russische roulette houdt.

Soms kom je wel eens zo een spul tegen en heeft iemand het uit nieuwsgierigheid getest... en het blijkt dan wel goed te zijn... daar zou ik op af kunnen gaan...
Maar er komt ook heel veel zooi uit het oosten... die al heel snel in de hoek ligt en het is teveel werk of te duur om terug te sturen.... als dat al zou lukken.....

Maar dat Windows 10 niet ondersteund wordt, dat stond er dus niet bij. Als ik dat geweten had.... de reviews had ik beter wel gelezen ja. Maar nogmaals, ben op zich niet ontevreden over beeldkwaliteit.
 
Zoals in de meeste gevallen: alle waar naar z'n geld, voor weinig hoef / mag je ook niet teveel verwachten.
Daarbij viel mij op dat, buiten Bol.com, dit apparaat eigenlijk uitsluitend wordt aangeboden via Amazon, Aliexpress en dat soort webshops....
Reviews lees ik wel altijd maar neem ze met een grote korrel zou, vooral op eBay, Amazon e.d. omdat verkopers er daar een handje van hebben om uitsluitend om positieve reviews te vragen.
Daar kun je dus ook al niet meer van op aan.
 
Als zo'n cam 5-10x zo goedkoop is als een GoPro... mag je je wel eens achter je oren krabben waarom dat zo is....
In dit geval waren de reviews van Bol.com wel heel slecht.
Mijn ervaringen met Amazon zijn over het algemeen goed. Ik heb daar behoorlijk wat vernietigende reviews gelezen.
In principe probeer ik het eerst in NL te kopen, simpel omdat als het je niet bevalt het terug kan....
Van een kleinere selectie zijn de kosten zo laag of ik heb via een zoekactie gevonden dat anderen er prima ervaring mee hebben dat het risico niet groot is.
Mijn inmiddels als 2 jaar oude Roborock 5 heb ik obv een Tweakers forum via de route CN/Duitsland gekocht. In de recente corona tijd had ik dat niet gedaan ivm de transport risico's.
En hij zuigt nog uitstekend, de reviews waren lovend en dat klopte. (alk apparaat heeft zijn beperkringen ook deze)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan