Tweede form start nieuw record, ipv verdergaan huidige record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
Goedeavond,

In een form heb ik een knop die een tweede form opent. Beide forms moeten dezelfde tabel vullen, dat werkt.
Ik wil dat die tweede form de record vult waar de eerste form ('frmOpmaak') al mee bezig is, maar dat gaat mis: De tweede form ('frmRekentool') start een nieuw record, maar het moet verder gaan in de record waar vanuit de Rekentool wordt gestart.

Vanuit 'frmOpmaak' heeft de gebruiker de optie om 'frmRekentool' te openen, de kleine pop-up in het plaatje.
Rekentool'.jpg
Openen tweede form ('frmRekentool') doe ik met deze code

Code:
Private Sub cmdOpenfrmRekentool_Click()
On Error GoTo cmdOpenfrmRekentool_Click_Err
   [B] DoCmd.OpenForm "frmRekentool", acNormal, "", "IDopmaak=" & Me.IDopmaak, , acNormal[/B]
cmdOpenfrmRekentool_Click_Exit:
    Exit Sub
cmdOpenfrmRekentool_Click_Err:
        Me.cboMedewerker.SetFocus
    End Sub

Ik heb gerommeld met DataEntry properties en AllowEditions, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Praktijk context:
Kassaopmaak in een kleine winkel.
Medewerker moet de kassalade achterlaten met een startbedrag voor de volgende dag, een startbedrag tussen €495 en €505. Dat zijn alle munten, alle €5,- en aangevuld met €10 tot +-€500
Dit startbedrag dient ingevuld te worden in het form. Dat mag de gebruiker direct invullen, maar ik heb als optioneel hulpmiddel een Rekentool gemaakt die het uitrekenend en voor je in kan vullen.
Hoewel het invullen in de Rekentool niet nodig is, heb ik deze velden toch onderdeel gemaakt van de tabel. Reden: op deze manier zijn de ingevulde getallen later opnieuw op te roepen en eventueel te veranderen.

Met vriendelijke groet,
Visara
 

Bijlagen

  • VisaraRekentool.zip
    794,3 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Ik kan je db nu niet bekijken (verhuizen) maar ik zou het formulier (krijg je zelf geen kromme tenen als je steeds ‘de form’ schrijft in plaats van ‘het formulier’? Ik wel als ik het lees :)) in ieder geval acDialog openen.

Daarnaast zou ik het niet aan de tabel koppelen, maar het formulier dus vullen vanuit je hoofdformulier, en de gegevens bij sluiten weer terugschrijven. Met twee formulieren in dezelfde tabel werken is sowieso een heel slecht idee. En al helemaal in hetzelfde record.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan