Wel post, geen post

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Vandaag heb ik het weer gepresteerd. Aan het opruimen geweest en vervolgens alles weer opgestart. Zover ik tot nu toe kan zien, werkt alles naar behoren, BEHALVE Outlook. Als ik Outlook start via https:\\outlook.live.com/owa/ krijg ik keurig het Microsoft scherm waarop ik mij kan aanmelden voor outlook. Druk ik op de knop Aanmelden dan krijg ik een leeg scherm en kan ik tot Sint juttemis wachten. Daar ik niet zeker wist waar ik de oorzaak moest zoeken heb ik mij aangemeld op mijn laptop en daar werkte alles voortreffelijk. Ook de Mail-functie van de pc werkt uitstekend. Ik ga er daarom maar van uit dat ik in principe geen Microsoft account problemen heb. Via het pad: C:\Users\gkapp\AppData\Local\Microsoft\Outlook heb ik willen controleren of en welk account er voor de lokale outlook benoemd was, het enige wat ik heb kunnen vinden, is mapiscv (setup gegevens). Ik vraag me af of een terugzetting van een vorig Systeemherstelpunt de oplossing gaat geven of dat er een snellere en betere oplossing is. Foutmeldingen o.i.d. heb ik helaas niet. Mijn vraag aan jullie is dan ook: wie heeft suggesties en aanwijzingen om mijn outlook weer werkende te krijgen. Met vriendelijke dank. :eek:
 
Volgens mij heb je 2 opties.
- outlook opnieuw installeren. (Misschien te rigoureus geweest met opruimen?)
- herstelpunt terug zetten

Welke de beste volgorde weet ik niet, maar ik denk de aangegeven volgorde.
Succes.
 
Ik heb gisteren jullie suggesties geprobeerd en nieuwe gezocht. Uiteindelijk komt het erop neer dat er een *.pst file ontbreekt. Gelukkig heb ik ook Mail welke gekoppeld is aan mijn Hotmail-account en dus kan ik mijn Hotmail mail lezen. Op mijn laptop werkt Outlook wel dus ik zal morgen eens kijken of ik de *.pst file vandaar kan kopiëren. Voorlopig geef ik het op: een "snelle" oplossing is nog niet in zicht. Mijn dank voor jullie meedenken, mocht je nog ideeën hebben, ik houd me altijd aanbevolen. :thumb:
 
Hotmail.com is hetzelfde als Outlook.com, althans het zijn dezelfde inlog gegevens.

De locatie van het PST-bestand hangt af van jou versie van Outlook, je versie van Windows en hoe je het account hebt ingesteld of het PST-bestand hebt gemaakt. Je vindt het PST-bestand op een van de volgende locaties:

Windows 10 station: \ gebruikers \ <gebruikersnaam> \AppData\Local\Microsoft\Outlook

Windows 10 station: \ gebruikers \ <gebruikersnaam> \roaming\local\microsoft\outlook

Oudere versies van Windows station: \ Documents and Settings \ <gebruikersnaam> \Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
 
Laatst bewerkt:
Beste Manamana, op genoemde locaties bevinden zich geen *.PST bestanden. Het systeem verwijst naar een OneDrive map, maar ook daar is niets te vinden. Ik heb met EasyUs Data Recovery gezocht of een bestand met genoemde extensie verwijderd is, maar helaas. Hotmail werkt wel maar alleen via MAIL of met behulp van Outlook op mijn laptop. Je zou zeggen dat het moet kunnen werken, maar op mijn pc is dat dus niet (meer) zo. Ik weet het even niet meer. Bedankt zover.
 
Heb je hier iets aan: https://docs.microsoft.com/nl-nl/outlook/troubleshoot/data-files/how-to-manage-pst-files
"In Microsoft Outlook worden berichten, contactpersonen, afspraken, taken, notities en logboekitems automatisch opgeslagen op een van de volgende twee locaties:
- In een persoonlijke opslagmap, ook wel een PST-bestand, op uw computer.
- In een postvak op de server. Uw postvak bevindt zich op een server als u Outlook gebruikt met Microsoft Exchange Server
."
en
"De PST-bestanden zoeken:
- Windows 10 of Windows 7: Selecteer het pictogram met het label "type hier" om op de taakbalk te zoeken
."
 
Laatst bewerkt:
Gewaardeerde meedenkers, er is iets vreemd gebeurd. Na me verdiept te hebben in allerlei opmerkingen cq aanwijzingen cq suggesties van jullie kant kwam ik steeds meer tot de ontdekking dat alle applicaties welke verbonden waren met het pakket Office365 problemen met de login hadden, terwijl zelfde acties met Office365 op een laptop of Apple daar blijkbaar helemaal geen last van schenen te hebben. In mijn zoekproces knalde ineens alle objecten van Office365 om me heen open en werkte alles weer naar behoren. Je zou bijna gaan denken dat er ergens een computer weer de lucht in geschopt was. Ik ben helaas niet meer in staat om te bedenken of ik toch mede verantwoordelijk ben voor de oplossing of niet, dus uiteindelijk heeft niemand iets aan dit verslag, maar voor mij is het een opluchting dat alles er weer is. Mijn dank voor de steun en groetjes.
 
Belangrijkste is dat alles weer goed werkt.
 
Outlook functioneert nog steeds niet in Chrome, wel in Edge, wel in Outlook365 en wel in Mail.
 
Is allemaal ook al geprobeerd, maar helaas. En de laptop van de bazin heeft hetzelfde probleem. De mijne weer niet. Ik geloof dat er vanuit Chrome niet aangemeld kan worden op het MS account. Maar in alle andere situaties lukt het wel. Dus ziet het er naar uit dat het probleem meer Chrome is dan MS.
 
eigenlijk kan dat helemaal niet. Bij mij werkt het ook feilloos.

Dit is de normale procedure. Klik op de 3 horizontale streepjes bovenaan rechts en kies geschiedenis.klik op browsergegevens wissen, vink alles en klik opnieuw op browsergegevens wissen.
Scroll daarna naar beneden en klik op “instellingen opnieuw instellen”. Maar dat wist je.

Is chrome wel up to date. Ga naar help..... en dan over chrome..... en dan updaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan