Audio cd speelt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
ik heb met de windows mediaplayer een audio cd gebrand met .wave files.
afspelen op een oudere cd speler gaat niet maar wel op een laptop.
wat kan er fout zijn?

ik heb een schermafdruk bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • knip.docx
    113 KB · Weergaven: 22
Wav is geen formaat dat door een CD-speler wordt ondersteund : die gebruikt CDA tracks.
Je kan niet zomaar een PC-formaat op een schijf copiëren en dan verwachten dat een CD-speler dat speelt. WAV is een Windows/PC-formaat.
Dat moet je doen met software die daarvoor gemaakt is en in wezen bij de copie/transfer ook zorgt voor hercodering in een formaat dat een CD-speler kan lezen.
 
dankjewel voor deze info.
welk formaat kan een oudere cd speler lezen?
 
Die wav files moet je wel selecteren, maar bij het branden kiezen voor de optie audio cd.
Ik gebruik hiervoor helemaal geen mediaplayer.

Voor een klein maar heerlijk veelzijdig programma gebruik ik liever het gratis IMGBURN.
 
Maar het kán natuurlijk wel gewoon vanuit Mediaplayer. Mits je de juiste brand optie gebruikt. En daarbij maakt het niet uit of je wav, mp3 of flac gebruikt.
 
Test die oude cd speler met een cd die je gekocht heb om te controleren als die niet defect is.
je hebt wel waarschijnlijk een cd gebrand die niet kan afspelen op die cd speler.
Ik ben DJ. Op mijn DJ Pionneer speel ik all media, tegenover mijn Bose sountoch kan ik niet alle media afspelen. Dit staat vermeld in de handleiding. Ik heb nog cd spelers staan op zolder die juist MP3 afspelen.
Het is aan u dit te controleren.
Enfin bij mij cd branden is verleden tijd. Ik gebruik USB sticks.
 
Verplaatst naar andere software
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan