Audio van stream is alleen via tv luidsprekers te horen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Ik zou graag het via Google Chromecast gestreamde signaal via m'n hifi installatie horen.
Op dit moment is het alleen te beluisteren via de speakers van mijn Samsung tv (UE46D7000)

Hoe kan ik het geluid via m'n Denon AVR-1911 te horen krijgen?
 
Door je Chromecast op de HDMI-poort van je Denon aan te sluiten, de Denon hang je dan via HDMI op de ingang van je tv..
 
Oh echt! Ga ik proberen! Dankjewel.
 
Door je Chromecast op de HDMI-poort van je Denon aan te sluiten, de Denon hang je dan via HDMI op de ingang van je tv..

Is dan de overige configuratie niet gewijzigd? Geluid van TV via decoder (zenders), BD en DVD?
 
Zie niet in waarom..je speelt BD en DVD toch niet af op je tv via de Chromecast..?
Hoe heb je die BD en DVD nu aangesloten dan...ook op je tv..?

Ik gebruik een zelfde opstelling maar met een Onkyo receiver, de Onkyo fungeert als HDMI-switch.
Mijn BR speler, Media-speler, schotel-ontvanger, tv settop box en Chromecast zijn allemaal aangesloten op de Onkyo.
De HDMI-uitgang van de Onkyo zit aangesloten op de HDMI ingang van de tv ( LG ).
Je gebruikt op deze manier dus de receiver om te kiezen waar je naar wilt kijken door de juiste ingang te kiezen, de tv werkt dus eigenlijk alleen als monitor.
Zo gaat het geluid altijd eerst via de receiver en kun je de tv speakers gewoon uitzetten...altijd beregoed geluid, en alle audio-formaten die de receiver aan kan ( DD, DTS, True HD , DTS HD / MA etc ).
 
ging iets fout met m'n vorige bericht.
Maar 't is gelukt!

Had alleen Game HDMI in, maar dat werkte niet. BD ook niet. DVD ingang wél. Steeds configuratie vernieuwd.
Kabel naar TV was dus ok.

Zal nog even kijken of DVD op Game wil werken, anders maar schakelen. Kijk bijna nooit DVD via speler.
 
DVD doet het ook op Game.
Toch fijn.

Zal mogelijk wat onlogisch zijn, maar het werkt i.i.g.
 
OK, heb dacht ik 3 of 4 HDMI ingangen op de tv, waaronder pc, dvd en ook game maar heb die nog nooit gebruikt aangezien de receiver hier ook over beschikt.
Mooi dat het nu werkt, succes ermee n "have fun".. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan