Webcam beeld laptop staat op zijn kop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Een bijdrage hierover heb ik op helpmij gevonden. Is van 2007, dus niet echt actueel.
Het beeld staat op zijn kop, ook bij teams. Met https://nl.webcamtests.com/mirror krijg ik het omgedraaid dus goed. Alleen is dit tijdelijk. Bij een volgende keer dat ik https://nl.webcamtests.com/mirror opstart staat het weer onderste boven.

Is er iets dat ik dit permanent kan maken?

mvg

Rob
 
Staat de camera zelf wel goed?
 
Waarschijnlijk een tekortkoming van mijn info. Het is de camera in mijn oude laptop. Een Asus K52. Heb al heel wat drivers geprobeerd. Bleek iedere keer weer dezelfde driver te zijn. Alleen die van 2010 die ik op youtube voorbij zag komen heb ik zelf niet gevonden.
Is ook maar de vraag of die het doet in win 10. Het aangegeven programma kan het beeld wel rechtop zetten.
 
Eigenlijk een advertorial verhaal... het eindigt dan altijd met kopen als het moet werken... en het zal best werken...
Voor die 29 dollar/jaar....:eek: kun je net zo goed 1x een nieuwe cam kopen.

Zet die Youtube link hier eens neer, kunnen we meekijken....

En ik vond dit nog....
Zelfde laptop zelfde probleem en er wordt ook uitgelegd waarom het beeld op de kop staat.

Er worden oplossingen gegeven die bij Skype on line werkt, maar bij de standaard app van Win10 niet.
Ik zet een link neer waar dat verhaal staat, maar loop zelf even het hele topic door.... das beter om een goed beeld ;) te krijgen van de weg er heen....
https://www.tenforums.com/drivers-hardware/153935-asus-k52je-camera-upside-down-2.html#post1885929
UPDATE
I read Asus mail properly, and they also said that the camera might not be recognised by Microsoft Store apps (so the Camera app, or the Skype app) but it might work with "desktop software".
So I downloaded Skype from Skype website and... it worked!
The camera was working, and not upside down!
It's still not working on the Camera app, or if I use Skype app...
But if I use the "classic" Skype (or desktop, like Asus calls it) it works perfectly!
I think this is more than enough, considering that webcams are generally used via Skype anyway.
 
Je loopt trouwens ook achter, de huidige Windows-versie is ( voor de meesten ) v 2004, de update naar 20H2 staat ook al klaar maar nog niet iedereen heeft die al aangeboden gekregen.
 
Vreemd. 1909 zou dat probleem niet meer moeten hebben. Kan, voor zover ik weet, verholpen worden door een update van de webcam drivers

.
 
Tja,20H2 staat er op en het euvel is niet verholpen.
De driver is nog steeds dezelfde, van 10 jaar geleden.
Met de in de eerste post aangegeven webcamtest lukt het wel, maar als je dan naar teams gaat is het weer afgelopen. Misschien dat ik de bezel er eens af haal en kijk of de camera te draaien is, of de data aansluitingen van de camera omdraai.
 
Hallo

"Misschien dat ik de bezel er eens af haal en kijk of de camera te draaien is..."

Heb ik jaren geleden ooit een paar keer gedaan ... is te doen ...

Ik heb dan altijd wel een klein "verlengkabeltje" gemaakt om de originele kablering niet door te moeten knippen.

Stel dat de bevestigingspunten niet meer kloppen , kun je deze altijd bevestigen met een beetje lijmpistool toestanden.

Kun je , mocht het ooit nodig zijn perfekt loskrijgen met alcohol.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan