Bluetooth tv naar koptelefoon+ geluid niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Ik heb gekocht:

ELEGIANT 2 in 1 Bluetooth 5.0 zender Receiver Adapter Audio Bluetooth Transmitter Receiver Low Latency HD met optische Toslink/SPDIF voor Ingebouwde Microfoon LED-indicator TV laptop stereo installatie hoofdtelefoon luidsprekers (https://www.amazon.nl/gp/product/B07V2747GX/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1)

Omdat mijn tv die boven staat geen bluetooth heeft maar ik wil wel met koptelefoon in bed liggen.
Ik heb een haarband als koptelefoon en deze twee vinden elkaar wel.
Maar helaas loopt het geluid niet synchroon, dus als ik naar een film of wat anders kijk loop ik altijd 1 seconde achter met het werkelijke geluid en dat zie je.

De aansluiting heb ik via optische kabel. Vanmiddag ga ik trouwens uitproberen of de sync wel klopt als ik het via de witte en rode audiokabel aansluit.

Nu heb ik gelezen dat je op de tv de instelling geluid op PCM moet zetten (dat heb ik gedaan) en dat je synchronisatie kan instellen (heb ik ook gedaan).
Beide helpen niet.

Wie heeft zoiets in huis wat wel goed werkt, of wie heeft een oplossing?
 
Femke vervelend is dat.

  • Vertraging: het is ontzettend irritant wanneer het geluid niet lipsync loopt met je film. Een oorzaak kan zijn dat het geluidssignaal van de tv naar de koptelefoon meerdere keren omgezet (gecodeerd/gedecodeerd) wordt en dat dit processen zijn die menig bluetooth transmitter niet snel genoeg kan converteren. Let in de winkel op de latentietijd.

    Ik keek ook even op hun site https://www.elegiants.com/ELEGIANT-...Latency-or-BTI-030-p-187468.html?rmmds=search
 
Laatst bewerkt:
dit is niet degene die ik gekocht heb.
Ik lees ook niet hoe je het oplost
 
Uit je startpost begrijp ik dat je alle correctie-mogelijkheden op de rest van de apparatuur reeds geprobeerd hebt en het probleem blijft bestaan..
Zou er dus zelf voor kiezen het ding te retourneren want ik ben bang dat je dit niet gaat oplossen, hoe vervelend ook...
 
Heb alles inderdaad geprobeerd.
Hoopte dat iemand ook zoiets heeft waarbij het wel goed loopt.
DAN kan ik kijken of ik dat kan aanschaffen.

En anders idd nog een andere oplossing, maar ben er bang voor dat die niet bestaat.
 
Had ik zelf ook gedaan...
Blijkbaar is het aantal conversies van het signaal dat gedurende het proces plaats vindt dusdanig dat dat extern niet ( voldoende ) te corrigeren is.
Als je tv kijkt en geluid via de speakers hoort is het niet synchroon lopen al een drama, met een koptelefoon wordt dat alleen maar meer benadrukt.
 
Ja, zit te denken aan een soundbar (goedkope kleine) met bluetooth. Dan kan ik die paren met mijn koptelefoon, of zal dat ook niet gaan? Enig idee?
 
Persoonlijk heb ik het niet zo op dat draadloze gedoe, of het nu BT of WiFi is...
Doe mij maar een touwtje eraan, dat geldt zeker voor toetsenbord en muis :D
Je moet in dat geval wel even opletten of je meer dan 1 apparaat tegelijk kunt pairen via BT...want de soundbar moet dan 2 verbindingen aan kunnen, tv en koptelefoon.
Of je moet de soundbar via Toslink op de tv kunnen aansluiten, dan zou het in elk geval moeten werken.
 
Mijn tv heeft optische kabel ingang, dus als die soundbar ook een optische ingang heeft, zou het moeten werken.

Ik weet het, ben eigenlijk ook niet zo van de draadloze maar weet je, als ik nog tv kijk en mijn lief gaat slapen, dan wil ik dat hij daar geen last van heeft.
Het nadeel nu met de koptelefoon aan een lange draad, dat ik gelijk die koptelefoon op moet, want het geluid van de tv werkt niet als je de koptelefoon er aan hebt hangen.
En elke keer achter die tv kruipen om die stekker er weer in te doen, is geen doen.

Dus, er blijft niet veel opties open.
 
Is zoiets als dit dan niks voor je..?
Hoef je niet achter de tv te kruipen..?

Ik heb de ervaring met draadloos spul ( met name toetsenbord en muis ) dat de accu's / batterijen altijd op het verkeerde moment de geest geven, dat irriteert mij enorm.
Ik heb op de 2e pc nog wel een draadloze muis in gebruik, een Logitech G7 laser-muis maar die werd geleverd met 2 accu's en oplaadstation / ontvanger dock.
Ding werkt nog steeds en is toch zeker 10 jaar oud maar was destijds ook knap prijzig. Gaming toetsenbord op de hoofd-pc is bedraad ( Corsair ) en de muis ( MSI gaming ) ook vanwege accu / batterij gedoe maar ook latency.
 
Is zoiets als dit dan niks voor je..?
Hoef je niet achter de tv te kruipen..?
Ik heb er al een verlengsnoer aan, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik als ik op bed ga liggen, ik gelijk met de koptelefoon op moet, want de tv geeft echt geen geluid met het snoer in de koptelefoon al aan de tv.

Dus als we samen tv kijken, heeft de ander geen geluid.

Er zou eigenlijk een verlengkabel moeten zijn met een aan en uit knopje. Dus dat de ingang van de koptelefoon in of uit kan worden uitgeschakeld.

Of ziets? https://www.allekabels.nl/na/0/1017257/2-weg-audio-schakelaar.html
maar is dit ook voor een tv?
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat zo'n ding gaat werken.....ding is niet BT en de koptelefoon heeft normaliter een 6,3 mm jack als deze voor audio-apparatuur aangeschaft is...
Voor pc is 3,5 mm uiteraard geschikt maar weet niet wat de tv voor uitgangen biedt naast optisch en in welke vorm / maat ?
 
Voor pc is 3,5 mm uiteraard geschikt maar weet niet wat de tv voor uitgangen biedt naast optisch en in welke vorm / maat ?
moet ik toch achter de tv kruipen, of even een foto maken op goed geluk.
Mocht je nog willen weten, je hoort vandaag nog van mij.
 
Het gaat erom of jij dat wilt weten...een 3,5 mm jack uitgang op een tv heb ik nog niet gezien..
Dat zou mogelijk betekenen dat je weer met verloopstekker ( 3,5 => 6,3 mm ) aan de gang moet mocht je dat apparaatje bestellen en het blijkt niet te passen....
Ik prijs mij gelukkig dat ik met dit soort dingen niks te maken heb...de slaapkamer wordt voor veel activiteiten gebruikt maar daar hoort tv kijken niet bij :p:D
Dat geflikker achter je oogleden als je partner tv ligt te koekeloeren was voor mij de reden om de tv van de slaapkamer te verbannen...
 
hahahaha,
tja, ik ben chronisch ziek en lig vrij vroeg op bed, maar slaap dan uiteraard nog niet. De tv is dus eigenlijk een must.
Mijn lief komt na 10 uur naar bed en is vrijwel direct vertrokken, die merkt niet eens dat ik nog tv kijk.

Maar ja, soms kijkt hij mee en nu kan dat niet want hij hoort geen geluid. Ja, meekijken kan altijd maar zonder geluid is dat niets.
Ik ga er over nadenken wat ik ga doen.

Thanx voor je input.
 
:eek:, niet fijn dat te horen...hier een lotgenoot...wel niet echt ziek maar lijdend aan 24/7 forse fantoompijnen door zenuwletsel.
Daarom zie je mij zelden of nooit na 20.00 reageren of online, dat is zo'n beetje de tijd dat ik aan het bekende einde van mijn latijn ben, zelfs als ik overdag een uur of 2 rust.
Daar tegenover staat dat ik wel dagelijks tussen 5 en 6 s'morgens alweer present ben omdat ik wakker word door de pijn.
Ik probeer met je mee te denken naar een oplossing...
Zat te denken aan een Android box met OpenElec of Libre Elec daarop, dan heb je ook een afstandsbediening ter beschikking en aangezien deze dingen allemaal BT ingebouwd hebben zou de audio-lag minimaal moeten zijn.
T'is in grote lijnen een smartphone met een snel Linux gebaseerd OS en Kodi waarvan je de functies kunt uitbreiden met plugins.,

Dingen kosten ook weinig...wellicht een oplossing..?
Iets al dit bedoel ik dan..?

mxq-pro-4k-tv-box-android-71.jpg
 
Laatst bewerkt:
Super lief dat je meedenkt, heel naar om te lezen dat je een lotgenoot bent.
Ook ik ben na 8 uur in de avond niet meer aanspreekbaar en ga dan ook al vaak op bed liggen. Overdag kan ik nog wel dingen doen, maar dan alleen in de middag. In de morgen ben ik geen mens.....
Maar, niet getreurd, ik doe maandag- en vrijdagmiddag op de dierenambu werken, de rest van de dagen in de middag zijn voor mijn eigen werk (eigen praktijk). Mijn lief is verplicht met pensioen dus die kan helpen met huishoudelijke klusjes. Dat deed hij trouwens al hoor.

Ik zal mij eens verdiepen in wat je hebt gegeven aan tip. Het moet niet te gek worden natuurlijk, dan maar altijd een koptelefoon op.
Het is jammer dat de tv boven geen bluethooth heeft van zichzelf, het is een smart tv en dan geen bluetooth. Maar hé, hij is al weer een jaartje of 6 oud denk ik.
En anders ga ik toch eens een elektronicawinkel in, wie weet hebben zij een oplossing waar wij weer niet aan denken.
 
Laatst bewerkt:
Even een update.
Ik heb nu 3 apparaten uitgeprobeerd (lees gekocht) maar deze voldeden niet aan hoe het zou moeten werken (geluid niet synchroon etc.).

Ik heb zelfs op YouTube gekeken hoe je het verborgen menu kan krijgen (samsung tv) en daar bluetooth kan aanzetten, zodat bij Geluid in de instellingen bluetooth te voorschijn komt.
Het is mij gelukt om in het verborgen menu te komen, staat daar die instellingen die ik moest veranderen, al zoals zij vertelden.
En nog werkt het dus niet.

Daarom heb ik besloten om deze tv in te ruilen voor eentje met bluetooth.
Nogal drastisch, ik weet het. Maar ik ben het zo zat dat het gewoon niet werkt zoals ik het wil.
 
Nu dus maar hopen dat de nieuwe wel aan je verwachtingen voldoet, ik wens je daar succes mee, al was het alleen al om het nieuwe jaar goed en met succes te beginnen :D:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan