PDf naar word: spaties weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Als ik een selectie uit een pdf bestand kopieer en plak in een Word-bestand, vult hij niet de hele sectie maar pakt een stukje, er volgen een hoop spaties/geen tekst en de tekst vervolgt op de volgende regel. Is hier iets aan te doen? Dat de tekst gewoon mooi wordt uitgevuld in Word?
 
Mogelijk gaat het bij het kopieren vanuit de pdf fout met de opmaak.
Maar is het dan niet eenvoudiger om dan de pdf in te laden in word?
 
Weet je zeker dat je spaties krijgt? Het klinkt meer alsof je Alinea-eindes krijgt (dat zou normaal zijn namelijk). En die kan je simpel met Zoeken en Vervangen vervangen door een spatie. Let daarbij dan op dat je de échte alinea-markeringen dan laat staan. Wat ik meestal doe: ik vervang twee markeringen door een harde pagina-einde, en de enkele markeringen door een spatie. Daarna kan je dan de harde pagina's weer vervangen door alinea-merkeringen.
 
Copy / paste vanuit PDF naar Word kan nooit goed gaan. Wat je nodig hebt is conversie : https://allinpdf.com/

Het punt is dat ik maar bepaalde stukjes tekst uit de PDF nodig heb. Voor een samenvatting. Dus de hele pdf naar word schiet niet op...Alhoewel ik het ook vanuit Word zou kunnen lezen en daar de aantekeningen maken, dus toch bedankt voor de tip.
 
Weet je zeker dat je spaties krijgt? Het klinkt meer alsof je Alinea-eindes krijgt (dat zou normaal zijn namelijk). En die kan je simpel met Zoeken en Vervangen vervangen door een spatie. Let daarbij dan op dat je de échte alinea-markeringen dan laat staan. Wat ik meestal doe: ik vervang twee markeringen door een harde pagina-einde, en de enkele markeringen door een spatie. Daarna kan je dan de harde pagina's weer vervangen door alinea-merkeringen.

Je hebt gelijk het zijn alineamarkeringen, maar met zoeken en vervangen 'vindt' hij er geen vreemd genoeg. Voorbeeldje bijgevoegd.

Ik doe zoeken naar: ^v (althans dat krijg ik als ik zoek naar alineateken) en dan bij vervangen een spatie, maar hij vindt geen alineatekens..
 

Bijlagen

  • alineatekens.docx
    11,6 KB · Weergaven: 25
Alineamarkering is ^P. Althans: bij mij (en al jaren :)).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan