Probleem met mail en Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM T590

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Zit ik hier, in dit forum, voor mijn Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM T590 goed?


Ik werk al jaren met een ...@aol.com account op de tab A. Daar is later een ....@ziggo.nl account aan toegevoegd.
Nu heb ik net dat ziggo account ook op de laptop geïnstalleerd. Nu krijg ik de indruk dat op het tablet de pop3 versie is geïnstalleerd. Het lijkt een deel te zijn geworden van de het AOL account. Op de laptop staatde imap versie.

Op de laptop (imap) kom niets binnen. Ook niet op de webmail van Ziggo. Zelfs geen spam :thumb:. Dat zou betekenen dat een van de apparaten voorzien is van pop3.


Om dat gedrag te laten stoppen wilde ik naar de instellingen kijken op het tablet. Onbegonnen zaak. Op een pc kan ik me zeer goed helpen, maar hier kom ik geen steek verder.
Dus dacht ik, verander het wachtwoord van de mail eens, dan wordt het tablet overgeslagen. Dus niet. Op de pc wordt direct naar het nieuwe wachtwoord gevraagd. Op het tablet niet en blijft de mail binnenkomen.

Is dit op afstand met mijn gegevens te beantwoorden?

De mailinstellingen veranderen van pop3 naar imap doe je ook niet zomaar. De gegevens van ziggo heb ik (al vaker toegepast). Dan zal volgens mij pop3 gewist moeten worden en daarna imap geïnstalleerd moeten worden. Maar dan ben je je mails kwijt.

Mijn vragen zijn dan: Kan ik die mails exporteren van het tablet naar "iets" waarna ik ze bij de imap weer kan importeren? Anders ben ik ze kwijt.
Hoe verwijder ik dan het ziggo account?
Daarna maak ik het wel weer aan als imap account.



Wie kan mij verder helpen?
 
Inkomende e-mailinstellingen zijn IMAP en POP3, uitgaande e-mailinstellingen zijn SMTP instellingen. ... Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en vanaf meerdere apparaten (laptop, smartphone, pc, etc.) zijn te benaderen.

Alles over POP en IMAP staat op de help van Ziggo.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap
 
Inderdaad, daar staat alles, maar daar is niets nieuws onder de zon, voor mij. Dat heb ik ook niet nodig.

Laat ik de vraag dan anders stellen, gezien ik op thunderbird op de laptop ook het aol account krijg met het ziggo account er doorheen.
Hoe verwijder ik het ziggo account op het tablet zonder het aol account te verwijderen? Het aol account is zichtbaar maar het ziggo account niet. Op de een of andere manier is dat ergens gekoppeld volgens mij. Ik wil graag van die koppeling af.
 
Heb je ergens in het Ziggo-account een "doorstuur" regel ingesteld..?
 
Je vermeldt niet exact welke mail app je gebruikt.
Kun je op die mail app meerdere accounts installeren of maar ééntje?

En heb je van je mail een goede backup? Dan kun je toch altijd die terug zetten?
Nog niet gedaan backuppen? Oef... das zo wie zo al riskant...
Zoek van tevoren maar eens goed uit hoe dat moet bij die app of je moet het backuppen van die mail via de laptop doen. Als er maar terug gezet kan worden als het mis gaat...
 
Een (Ziggo) doorstuur heb IK in ieder geval niet ingesteld. Waar zou je dat kunnen vinden?

Eigenlijk wil ik het hele mailgedoe van de tabA af hebben.
Daarna wil ik er wat anders op zetten voor de mail. Ik dacht aan Blue Mail. Zijn er nog andere tips? Liefst Thunderbird, maar dat is er niet voor Android.:(

Hoe kan ik die "Samsung mail" totaal buiten gevecht stellen? Backup is al op een andere manier voor gezorgd.
 
Laatst bewerkt:
De button v/d mail app lang vasthouden .... en dan deleten... dan is ie toch echt weg lijkt me...
Net zoals je anders apps verwijdert die je kwijt wilt....
 
Een (Ziggo) doorstuur heb IK in ieder geval niet ingesteld. Waar zou je dat kunnen vinden?
In de instellingen van je mail bij Ziggo..
Neem aan dat je via webmail bij je mail-instellingen kunt ( account, mail- / spamfilter, mail-forwarding ( doorsturing )..
Geen idee wat Ziggo op dat gebied te bieden heeft, heb een andere ISP.
 
Zie # 5. Contact opnemen met Ziggo is de beste en snelste oplossing.
 
Ik ga er voor om het mailprogramma te verwijderen. Dan blue mail te installeren. Ik denk niet dat ik bij ziggo me zijn, wat niet wil zeggen dat ze me niet kunnen helpen.
De keren dat ik Ziggo belde heb ik steeds goede tips en advies gekregen.:thumb:
 
Oke succes. Heb je nog hulp nodig dan horen we dat graag. Mooi weekend.
 
Geen hulp maar een succesbelevenis.
Blue mail is voor mij een perfect alternatief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan