Probleem met mail en Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM T590

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Zit ik hier, in dit forum, voor mijn Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM T590 goed?


Ik werk al jaren met een ...@aol.com account op de tab A. Daar is later een ....@ziggo.nl account aan toegevoegd.
Nu heb ik net dat ziggo account ook op de laptop geïnstalleerd. Nu krijg ik de indruk dat op het tablet de pop3 versie is geïnstalleerd. Het lijkt een deel te zijn geworden van de het AOL account. Op de laptop staatde imap versie.

Op de laptop (imap) kom niets binnen. Ook niet op de webmail van Ziggo. Zelfs geen spam :thumb:. Dat zou betekenen dat een van de apparaten voorzien is van pop3.


Om dat gedrag te laten stoppen wilde ik naar de instellingen kijken op het tablet. Onbegonnen zaak. Op een pc kan ik me zeer goed helpen, maar hier kom ik geen steek verder.
Dus dacht ik, verander het wachtwoord van de mail eens, dan wordt het tablet overgeslagen. Dus niet. Op de pc wordt direct naar het nieuwe wachtwoord gevraagd. Op het tablet niet en blijft de mail binnenkomen.

Is dit op afstand met mijn gegevens te beantwoorden?

De mailinstellingen veranderen van pop3 naar imap doe je ook niet zomaar. De gegevens van ziggo heb ik (al vaker toegepast). Dan zal volgens mij pop3 gewist moeten worden en daarna imap geïnstalleerd moeten worden. Maar dan ben je je mails kwijt.

Mijn vragen zijn dan: Kan ik die mails exporteren van het tablet naar "iets" waarna ik ze bij de imap weer kan importeren? Anders ben ik ze kwijt.
Hoe verwijder ik dan het ziggo account?
Daarna maak ik het wel weer aan als imap account.



Wie kan mij verder helpen?
 
Inkomende e-mailinstellingen zijn IMAP en POP3, uitgaande e-mailinstellingen zijn SMTP instellingen. ... Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en vanaf meerdere apparaten (laptop, smartphone, pc, etc.) zijn te benaderen.