Dakje op cijfer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik op ^ en dan 5 druk zie ik ze naast elkaar: ^5. Wat een verschuifcode is weet ik niet.
 
De "verschuifcode " wordt ook niet in de Help van Word genoemd.

Via Google: Er zijn ook andere namen voor ... de dode tekens methode
Maar.. dat werkt alleen (en staat er niet bij) als je het toetsenbord instelt als US INTERNATIONAL.
Dat staat ook net als in de Help van Word / dus wordt er niet uitgelegd dat het zo moet...

En het werkt: type eerst een ^ en dan de letter die je wilt voorbeeld combineren met een o
Het resultaat is dan wel OK: ô

Als ik terug ga naar US toetsenbord wordt het: ^o

@OctaFish: Tnx for the hint...
 
Laatst bewerkt:
Sorry, mij te technisch. Kun jij de get5allen1-9 misschien van een dakje voorzien en in Word zetten (Calibri) zodat ik ze kan kopiëren? Zou top zijn, dank!
 
FYI: Zie Word document.
Dit is deze keer wel netter dan mijn 1e suggestie.
Met dank aan @OctaFish.
 

Bijlagen

  • Dit is een 5 met en dakje (mod-by-R99).docx
    13,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Veel dank!

Als ik het cijfer met dakje kopieer en in ander Worddocument zet, zakt de onderkant van het cijfer lager dan de rest van de regel. Is dat omdat het anders niet past?

Is dat nog te verhelpen? Moet eigenlijk feilloos op een normale tekstregel passen... :d
 
Gebruik je in een ander document een ander lettertype? Dan klopt het; verschuifcodes zijn afhankelijk van lettertype plus grootte. Daarom zei ik ook: aanpassen als je wat anders gebruikt :).
 
Ik gebruik altijd calibri 11. Kun je het daaraan aanpassen svp? Ik weet niet hoe. Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan