• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen lezen na opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Symphysodon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Berichten
468
Beste forummers,

Ik heb een knop voor het opslaan van het bestand onder een geautomatiseerde naam om onder andere te voorkomen dat het origenele bestand wordt overschreven. Dit werkt goed behalve dan dat wanneer het originele bestand weer opvraag ik de melding krijg dat het een bestand in gebruik is met de tekst Alleen lezen.

Hoe kan ik dit voorkomen? Ik los het nu op door Excel helemaal af te sluiten en weer opnieuw op te starten.

Code:
     ActiveWorkbook.SaveAs "K:\L\R\RUWE DATA\test\" & jaar & "\" & _
     Format(Date, "yymmdd ") & Format("VB-") & Right(i, 4) & ".xlsm", 52

mvg
Marco
 
Gebruik ActiveWorkbook.SaveCopyAs
Dan blijf je in het originele bestand.
 
Ik krijg een foutmelding: onjuist aantal argumenten of ongeldige eigenschappentoewijzing.

Kan niet met fileformat 52?
 
Dan heb je niet eerst gekeken hoe je SaveCopyAs moet gebruiken.
 
Die link had ik wel gezien, maar als ik het goed gelezen heb wordt het bestand dan als xls opgeslagen maar het moet wel een xlsm bestand blijven.
 
Dat is alleen maar een voorbeeld. De extensie blijft gelijk aan die van het ActiveWorkbook.
 
Bijna. Het lijkt goed te werken alleen niet meteen zichtbaar. De originelebestandsnaam staat nog bovenaan het werkblad, het bestand is wel opgeslagen met een nieuwe naam en ik krijg de foutmelding ook niet meer. Dat is goed alleen op de uitdraai staat ook nog de originele bestandsnaam en daar moet juist de nieuw gegenereerde naam komen te staan.
 
Zoals ik al zei, je verlaat het originele document niet dus uiteraard blijft die naam er dan bovenin staan.
 
De code doet precies wat die doen moet. Ik moet nu alleen mijn verwijzing naar de headers aanpassen
Code:
 If .RightFooter <> "&A  &F" Then .RightFooter = "&A  &F"
zodat in de voettekst de naam van het opgeslagen bestand komt te staan.
 
Dat gaat me lukken, ik ga er morgen mee verder. Bedankt zover en een fijne avond
 
Waarom sla je je originele bestand niet op als sjabloon?

Opslaan als... en daar heb je de keuze voor sjabloon.
 
Bedankt, ik heb het getest en het lijkt te werken. Na opnieuw openen van het bestand krijg ik niet meer de foutmelding Bestand in gebruik alleen lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan