Me functie in combinatie dropdown box geeft ID nummer in MS Word weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

scroob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2013
Berichten
4
Hoi,


Een vraag, waarschijnlijk simpel voor de experts op dit forum, maar een hoofdpijn dossier voor mij.

Ik heb twee tabellen met een relatie. Als ik via mijn formulier via een dropdown menu een klant selecteer haalt hij deze gegevens op uit tabel 2.
De overige gegevens staan in tabel 1.

Uit tabel 2 haal ik via het dropdown op het formulier de klant gegevens, ik kies een eigenaar en de rest wordt automatisch ingevuld.
- Eigenaar
- Adres
- Postcode etc.

Via het formulier waar ik nu alle gegevens heb verzameld, ga ik via VBA een word document vullen. Hiervoor gebruik ik het ME commando.
Echter alles gaat goed, behalve de "Eigenaar". Hierbij wordt mijn word document gevuld met een cijfer en niet met de naam. Dit is het ID nummer van de tabel.

Hoe kan ik zorgen dat hij niet het ID selecteert maar de eigenaar?

Code:
Private Sub Certificaat_Click()
On Error Resume Next

    Dim appWD As Word.Application
    Dim objword As Object
    Dim objDoc As Object
    
    Set objword = CreateObject("Word.Application")
    
    objword.Visible = True
    
    'Copy to word
    Set objDoc = objword.Documents.Add("C:\Users\rvanderlingen\Desktop\Database Dossiers\Documenten Actief\491-01-04-NL01_rev04_WAS_NL-EN.dotm")

With objDoc
        .Bookmarks("Dossiernummer").Range.Text = Me.Dossiernummer
        .Bookmarks("Naam_Toestel").Range.Text = Me.Naam_Toestel
        .Bookmarks("Eigenaar").Range.Text = Me.Eigenaar
        .Bookmarks("Adres").Range.Text = Me.Adres_Relaties
        .Bookmarks("Postcode").Range.Text = Me.Postcode_Relaties
        .Bookmarks("Woonplaats").Range.Text = Me.Woonplaats_Relaties
    
       
                
End With

    Set wDoc = Nothing
    Set wApp = Nothing
End Sub

Alvast bedankt!
 
Volslagen logisch; een keuzelijst slaat de gekozen waarde op in je tabel, en dat is het ID veld. Dus krijg je een getal in je Word document. Wil je een ándere waarde uit je keuzelijst exporteren, dan moet je de eigenschap Column nemen. Dus iets als:
Code:
         .Bookmarks("Eigenaar").Range.Text = Me.Eigenaar.Column(1)
Ik weet uiteraard niet in welke kolom je de naam hebt staan. (Eerste kolom is 0, dus hou daar rekening mee :)).
 
Nu ik het zo lees klinkt het meer dan logisch. Hartstikke bedankt, je hebt een leek weer een stap verder geholpen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan