SSD geplaatst maar niet kenbaar in EUFI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maestro12

Dank voor de extra info. Gekeken naar de ssd en het is het B/M type. Kwam ik gisteravond achter dat er 3 verschillende types zijn. De cd slede kan er, idd. , heel makkelijk uit.
 
Maestro12,
Sorry voor het late antwoord. Was druk vandaag. Tuin werk etc. De SSD is van het type "B&M" type. Zowel het orgineel als de vervangde.
 
https://hddcaddy.com/nl/satellite-a-c-series/476-toshiba-satellite-c55-hdd-caddy.html

https://www.amazon.nl/KSTE-High-Per...XX7MSJB11GH&psc=1&refRID=TSD2Q23ZCXX7MSJB11GH

Niet gezegd dat je daar moet kopen, maar dit zou in elk geval moeten passen.
Nog even een paar kanttekeningen, je gaat snelheid inleveren (of het echt merkbaar is, is de vraag) maar je gaat pci-e×4 aansluiten op een normale SATA aansluiting, dat is trager.
Verder is het natuurlijk geen garantie dat de laptop dan wel werkt.
Bij sommige laptop's moet je in dan aangeven dat er dan vanaf cd-rom gestart moet worden voordat het werkt, een kwestie van proberen.
 
Ok bedankt voor de info.

Voorlopig draait de laptop op Linux Mint 20. Deze heb ik op een micro usb stick 3.0 gezet van 64GiB. Kan mijn vrouw tenminste de laptop gebruiken en kan ik de onderdelen verzamelen.

Han
 
Lijkt er op dat de aansluiting, idd., kapot is. Hoe kan ik na gaan met welk type moederbord ik te maken heb? Gaat mij om de aansluiting waar, dan een dvd speler, heeft gezeten, om de juiste stekker te kopen van moederbord aansluiting naar de caady met ssd m.2 b&M .

Han
 
De caddy in de link is speciaal voor de Toshiba C55 serie, dus die zou moeten passen.
 
Start je pc met een bootable usb op, waarop command prompt staat geïnstalleerd. Bv EaseUs.
Type "diskpart"
"List disk"
"Select disk X" (X=de ssd schijf)
"create partition primary"
"select partition 1"
"Active"
"Format quick"
 
Patriskt,

Bedankt voor je hulp. Euhhhh, bootle wat bedoel je? Ik heb , via een 64GB USB 3.0, Win.10 op de USB geinstalleerd, en hij werkt via de usb. Kan ik dan nu jouw gegevens invullen? De USB win 10 ziet geen 128GB ssd schijf. Ik ga kijken naar een caddy en een bracket voor de ssd. Alleen de Toshiba C55C-1GR heeft een lege dvd bracket, ik hoop dat er een aansluiting zit voor de caddy en bracket.

Op AlieExpress al een caddy gevonden en brackets om de SSD met Win10 op te monteren. Alleen...heb ik een kabeltje nodig?????

Han
 
Hannes57,

Met je windows USB moet het ook lukken. Wanneer eenmaal Windows is opgestart, open je command prompt als administrator.
Vanuit daar ga je werken met diskpart.
Wanneer diskpart je schijf ziet, kan je hem actief maken zoals beschreven in mijn eerdere post.
 
@Hannes : Zet eens een weblink hier naar wat je op het oog hebt op Aliexpress.
Normaal... schuif je deze caddy gewoon zonder kabel op de plaats van de speler.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dergelijke adaptors bestaan in 9.5 mm en 12.7 mm

Let dus op , dat je het korrekte model koopt.

Duur zijn deze niet als je ze aan de bron koopt ...


9.5 mm

https://www.benl.ebay.be/itm/9-5mm-...307939?hash=item4205275f63:g:zj0AAOSwLo9dMbBG


12.7 mm

https://www.benl.ebay.be/itm/12-7mm...671097?hash=item366ae5adb9:g:SY4AAOSwavpfaahT


De front kun je er voorzichtig af klikken , en dan deze van de d.v.d. drive er op monteren om het originele uitzicht v/d laptop te behouden.


Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Inmiddels uit gepluist dat de caddy 9.5mm hoog is. Kwestie van de dummy op te meten.....:evil:

Alleen zat er GEEN dvd speler in, dus ik hoop dat de aan sluiting aanwezig is.

Han
 
Hallo

"Alleen zat er GEEN dvd speler in, dus ik hoop dat de aan sluiting aanwezig is."

Kun je toch zien ???:eek:

Indien de connector gemonteerd is , is de elektronika op het motherboard zelf ook aanwezig.

Visueel eerst controleren alvorens aan te schaffen lijkt mij logisch.

In uw andere topic werd u ook de tip gegeven om die "defekte" m2 s.s.d. te testen.

Dit ging je laten doen bij een bevriende lokale p.c. winkel als ik het mij nog goed herinner.

Blijkbaar is dit dan toch niet gebeurt ???


Wat je zou kunnen doen ....

Zoek een lokaal iemand met elektronika kennis en het nodige eergevoel (hobbyist b.v.b. , en geen dozenschuivers a la medi?m?rkt)

Laat deze eens deze laptop controleren.

Wat er hier aan de hand kan zijn ....

Defekte originele m2 s.s.d. , die de chipset heeft doen sneuvelen omdat deze defekt is .... (daarom werd de tip gegeven om die m2 s.s.d. te "laten" testen).

Defekte (kortgesloten) voedingscondensatoren die de chipset beletten om te werken , en daardoor uiteraard die m2 s.s.d. niet detecteerd.

Het hangt er natuurlijk allemaal van af , of deze laptop u dit waard is ....



Peter
 
Toch een weblinkje naar de caddy die je hebt lijkt me onderhand wel erg handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan