Harddisk op Philips 55PUS7504/12 tv uitlezen via Filezilla op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Beste,

Ik ben in bezit van een Philips 55PUS7504/12 waaraan ik een externe harddisk gekoppeld heb om tv programma's op te nemen.
Nu zou ik deze graag via een PC uit willen lezen.
IK weet inmiddels dat de harddisk niet direct uitgelezen kan worden door deze op een USB poort van een pc aan te sluiten, maar weet dat het bv bij een Humax mogelijk is om de externe harddisk via het LAN netwerk uit te lezen mbv Filezilla.
Is dit in mijn geval ook mogelijk met mijn tv met gekoppelde harddisk? En zo ja, wat is de username en wachtwoord om toegang tot deze gegevens te krijgen?

p.s. mijn pc en tv zijn beide via een LAN kabel opgenomen in hetzelfde LAN netwerk, en ben inmiddels achter de ethernetcode van de PC.


Bvd.

Gr, Mark
 
Alles gevallen die je noemt die wel werken... dat zijn niet encrypted bestanden of partities..... bij opname van programma is de schijf encrypted of de data.....
Het waarom is een hele simpele inkopper: Auteursrechten...
Forget it....

Ga maar eens snuffelen op oa het Ziggo forum... er duiken telkens weer mensen op die denken.... dat moet toch kunnen.........
En hier zien we ze ook verschijnen.....

Wat wel kan..... speel alles 1 voor 1 af en gebruik een zgn grabber die het beeld afvangt en op kan slaan op een PC.
Zoek daar maar eesns op, er zijn al grabbers vanaf een aantal 10 tjes.
Geen idee welke de beste is.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie reacties. Aangezien ik vele uren aan beeldmateriaal op de harddisk heb staan (1 Tb vol) is 1 voor 1 omzetten mbv Grabber geen optie. Aangezien mijn pc met Windows besturingssysteem de harddisk niet herkent vermoed ik dat de indeling wellicht door Linux wel uitgelezen kan worden. Ik wil het nu eerst gaan proberen met Ubuntu.
Ik heb inmiddels een nieuwe 2e harddisk gekocht. (om toch de mogelijkheid te hebben weer programma's op te nemen. Zodra ik de oude harddisk afkoppel blijft de lijst met programma's in de tv nog gewoon bestaan. Sluit ik daarna de nieuwe harddisk aan en opdracht geef deze te formatteren, verschijnt de waarschuwing dat oude opgenomen programma's verwijderd zullen worden. Nu vraag ik me af... zou de lijst met opgenomen programma's (inhoudsopgave vd harddisk) in de tv weggeschreven zijn? En zodra ik mijn nieuwe harddisk geformatteerd heb en mijn oude harddisk koppel, dat de programma's op de oude harddisk niet meer vindbaar zijn?
 
Laatst bewerkt:
https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55pus6262_12/55pus6262_12_dfu_eng.pdf
Hier schrijven ze op p14 / 15 dat elke externe scij uniek is voor 1 TV... je kunt de schijf niet meenemen naar een ander maar hetzelfde type van deze TV....
Waarschijnlijk herkend de TV de juiste schijf altijd... en wat de TV zelf weg schrijft in het eigen geheigen... dat lees ik nergens... dat weet alleen Philips.
Dat gaan ze je nooit vertellen.

Ik schat de Linux actie om een kopie er af te halen op zeer laag, zeg maar nul kans in....
Als het al lukt... zul je het toch moeten doen zoals er op het Ziggo forum staat... tenminste als er niet gebluft is door bepaalde personen.... want tis niet leuk om dat te vertellen en wie kan het controleren... immers als iemand anders het probeert en het lukt niet wordt er simpel gezegd.... mss kan het met jouw systeem niet?????
 
Die kans is inderdaad nul !
De bestanden zijn niet alleen in Linux weggeschreven maar ook nog eens met een encryptie waarvan de key in het apparaat zit.
En dat is inderdaad om redenen van auteursrechten.

Dus ... van zodra je de opstelling wijzigt en de disk weghaalt is die disk in wezen niet meer leesbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan