Niet in de tabellen komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Weet iemand hoe je de tabellen windows kan uitschakelen?
Onderstaande code heb ik alleen wordt deze genegeerd.
Heeft iemand een stabielere oplossing om niet in de tabellen te komen?

DoCmd.SelectObject acTable, , True
DoCmd.RunCommand acCmdWindowHide
 
Wat bedoel je daar mee? Tabellen zijn een integraal onderdeel van je database, dus élke gebruiker komt hoe dan ook ‘in je tabellen’. Liefst uiteraard via de door jou geaccordeerde methode (formulieren en rapporten). Je kunt het Navigatievenster uitzetten bijvoorbeeld, maar dan moet je ook de Shift key uitschakelen, want daarmee kun je dat weer omzeilen. De enige écht veilige manier is om er een mde van te maken, maar dat is onderhoudstechnisch weer heel lastig.

Zelf schakel ik de F11 toets uit met een macro, en werk ik met een FE-BE constructie. Gebruikers zien dan de tabellen niet, en dat werkt prima. Gebruikers zijn ook helemaal niet geïnteresseerd in de tabellen; ze willen gewoon op een goede en snelle manier kunnen werken. Als je dat hebt geregeld, heb je ook geen problemen.
 
Haha klopt ik bedoelde onzichtbaar maken ipv uitschakelen en onderstaande code wordt genegeerd:
Code:
DoCmd.SelectObject acTable, , True
DoCmd.RunCommand acCmdWindowHide
Heel dat mde gebeuren heeft mij zkr 40 uur en geld gekost, heb er een extra pc aangeschaft :-(
Dus ik ga weer een poging wagen om met een .mdb te werken waar ik de databasevenster wilt verstoppen.
Zou jij een lege database kunnen zippen waar jouw beveiliging oplossing in staat, incl de macro?
Dan kan ik deze implementeren in de mijne.
 
Octafish als ik de applicatie opstart is is standaard Navigatievenster aan.
Zodra het opgestart is lijkt wel alsof onderstaande coderegels overgeslagen wordt.
DoCmd.SelectObject acTable, , True
DoCmd.RunCommand acCmdWindowHide

Hoe krijg ik altijd de Navigatievenster uitgeschakeld?
Het aanschakelen lukt mij altijd maar bij opstarten lijkt wel alsof ie helemaal opnieuw begint.
 
Ik verberg het Navigatievenster bij opstarten (optie in de Opties) van de betreffende database, en gebruik een macro die de F11 toets uitschakelt. Daarmee kan een gebruiker het venster dus ook niet meer tevoorschijn halen.
 
Thanks!

Grrr stom dacht alleen in codes kloppen... Zag volgens mij op Google dat er diverse oplossingen online aanwezig is om de toets F11 te deactiveren en zal spoedig dit uitzoeken en implementeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan