pc start niet op na nieuwe installatie windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

anita61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2020
Berichten
3
ik heb een nieuwe windows 10 geinstaleerd en nu start de pc niet meer op ,als ik hem zelf opstart geeft die aan dat hij alles terugzet maar gaat dan weer uit wat moet ik nu doen
 
Vertel even wat er precies gebeurt.

Wanneer gebeurde het? Wat heb je precies gedaan?

Maak desnoods wat foto's die je hier deelt. Noem ook foutmeldingen en eventuele error-codes.
We hebben echt meer dan dan een enkele zin met je summiere probleemomschrijving.
 
Fijn dat je op het Helpmij.nl forum bent, Wat als de computer UEFI firmware BIOS heeft? De BIOS uitgave, van de fabrikant van de merkcomputer of het moederbord, moet dan in UEFI modus (niet Legacy modus) geschikt gemaakt zijn voor het besturingssysteem Windows 10. Wanneer dit zo is, probeer dan te installeren op een lege schijf, dus verwijder de partitie(s) die je nog ziet staan bij het overzicht wat je krijgt tijdens de installatie bij de keuze van waar Windows geïnstalleerd moet worden. Voor UEFI moet de GPT partitiestijl gemaakt worden en die doet dat op een onvoorbereide schijf. Het resultaat is dat je op een onvoorbereid gemaakte schijf nog in de BIOS of Setup kon komen direct bij het opstarten maar daarna dit moet doen vanuit Windows bij Systeemherstel en Opnieuw opstarten met herstelopties. Alleen de bootoptie keuzes blijven na het aanzetten over. Vaak ondersteund de BIOS ook standaard BIOS of "Legacy modus" maar in de BIOS moet deze dan wel op die instelling staan. Dat is voor jou een logische keuze omdat je bij het leeg maken van de schijf waarschijnlijk ook de herstelpartitie, waar je het over hebt dat je die gebruikt, zou verwijderen.

Is er geen sprake van een UEFI instelling probleem, dan de minimum vereisten nalezen en controleren of zowel de harde schijf als de computer in staat van goede werking zijn. Zou je Windows 10 willen installeren omdat het vorige wel eens fouten maakte, dan heb je misschien een I/O (input output) probleem van het moederbord en de installatie zal dan nooit goed afgemaakt kunnen worden. Misschien hebben anderen verder nog ideeën en vermeld het model van de computer en zoveel mogelijk van de voorgeschiedenis.
 
windows 10 instaleren

de pc start inmiddels weer op maar de nieuwe wilt niet volledig instaleren. omdat de pc heel traag is geworden en ik alles al heb schoon gemaakt wil ik nieuwe windows 10 instaleren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan