HP Officejet 6950 print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aatalex

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
137
Goedemorgen,

Ik heb mijn HP Officejet 6950 draadloos verbonden met mijn thuisnetwerk en daarna geinstalleerd op mijn ASUS - Windows 10 Home (20H2). Na een aantal mislukte pogingen waarbij aangegeven werd dat er geen juiste drivers geinstalleerd waren geeft HP smart nu eindelijk aan dat de printer verbonden en geinstalleerd is.

Vanuit HP Smart lukt het me om, draadloos, een zelftestpagina af te drukken vanaf de PC. Echter, wanneer ik bijvoorbeeld een word document wil afdrukken dan lukt dit niet. Het systeem geeft dan een melding dat er een afdrukfout heeft plaatsgevonden (niet welke of waarom).
2020-11-13 08_11_42-Window.jpg

Ik heb de HP print & scan doctor uitgevoerd en deze geeft aan dat er een probleem is met de wachtrij. Het afdrukken van een testafdruk doet hij niet.
wachtrij.jpg

Inmiddels heb ik via de HP Virtual Assistant de printerspooler herstart en ook de bestanden uit C:\Windows\System32\spool\PRINTERS verwijderd. Allen zonder resultaat. Een update van de drivers is ook geen oplossing daar het systeem aangeeft dat de meest recente versie al geinstalleerd is.

Ook heb ik de printer, draadloos, op mijn HP laptop en smartphone te installeren. Dit ging zonder enig probleem en ook het afdrukken werkt prima.

Ik heb even geen idee meer wat te doen en hoop dat iemand hier kan helpen.
 
Staat bij de printer eigenschappen bij poortinstellingen en dan TCP/IP, de keuze poort configureren, het protocol op LPR ? Mss staat het nu op RAW? Op LPR zetten.
Vul iets in , een naam of zo, bij het wachtrij vakje er onder en klik op OK.
En kies bij Geavanceerd voor direct afdrukken.

attachment.php

attachment.php

attachment.php


Bekijk bijlage 352566Bekijk bijlage 352567Bekijk bijlage 352568
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het plaatje niet zien, had ik vanmorgen ook.

Simpele oplossing:
Ga naar dat bericht aanpassen
Je ziet het plaatje
R-muis op het plaatje en...
Kopieer in internet adres van het plaatje..
typ dan aan het einde van het bericht:

[ img]jouw adres van het plaatje....[/img]
Haal de spatie na het eerste [ weg anders kan ik je het niet laten zien....
en opslaan...
...
Terwijl ik dit typ .... ik kan het ook zelf...
En dat gaat mis.... je moet een nieuw plaatje posten.

Je moet zulke printer aanpassingen wel als administrator doen... anders kan het inderdaad niet...

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Mss werkt die WSD poort niet?

Zoek het ip adres van de printer op en kies voor een standaard TCP/IP poort.
Haal eerst de oude TCP/IP poorten weg want ik neem aan dat je die niet meer gebruikt?
Of is er eentje bij die exact het ip adres van jouw printer NU?
Zorg dat de printer op een vast ip adres staat, zie handleiding... anders kan dat ook problemen geven.
OK, dat allemaal...klaar...
Check dan nog mijn eerdere plaatjes.

Ik installeer zo alle printers, altijd gelukt.
 
Als u echt geen idee heeft, wat we wel eens hebben gehad op het Helpmij.nl forum dat is dat onvoldoende aangegeven was in de bijgevoegde handleiding dat de zelftestpagina, die met de streepjes en kleuren, eerst gescand moet worden om de procedure af te ronden en dat andere documenten niet worden afgedrukt wanneer de printkop nog niet is uitgelijnd. De details voor deze print en scanprocedure zal u even moeten opzoeken. U heeft nu natuurlijk alleen de zelftestpagina. Vroeger zat er een optische sensor in printers maar als de apparaten een scanner hebben dan gaat uitlijnen met behulp van de scanner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan