LCD Backlight Inverter gaat uit als er geen netstroom is

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Ik moest mijn oude laptop (Asus K52 / X52D) uit de mottenballen halen omdat mij in gebruik zijnde laptop gesneuveld is en weg is ter reparatie.
Vraag: Wie weet hoelang zo'n reparatie mag duren? Dit duurt al een paar maanden. Men gooit het op corona.

De uit de mottenballen gehaalde laptop heb ik alleen nog op netstroom kunnen gebruiken om dat de batterij het begeven had. Als de stekker er uit ging was het afgelopen. Dat was niet echt werkbaar.
Dus een akku besteld en er in gezet. Nu deze vol is en ik haalde de stekker er uit dan gaat de inverter ook uit.
Je ziet vaag nog wat van het beeld. Steek je de stekker er weer in, is het beeld direct weer te zien.

Ik ben er dus op vooruit gegaan. Bij het verplaatsen van de laptop schakelt hij zich niet uit.
Vraag: Is er ergens een instelling te maken, evt in het register, zodat die inverter niet uit gaat zonder netstroom?

mvg

Rob
 
Ben iets verder gekomen.

Als ik in apparaatbeheer: Batterij die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode uitschakel gaat het "goed". Dwz de inverter blijft aan staan als de voeding weggenomen wordt. Alleen het laad-icon verdwijnt en de waarschuwing: Het uitschakelen van dit apparaat zorgt er voor dat dit apparaat niet meer werkt, verschijnt.
Als dat betekent dat hij niet meer oplaadt is dat niet zo geweldig. Als hij alleen het opladen niet meer laat zien, is dat niet zo erg.
Iemand die ervaring hiermee heeft?
 
Er is inderdaad niet wettelijk vastgelegd hoe lang een reparatie mag duren. Er wordt gesteld een redelijk termijn.
Die termijnen moeten de reparateurs/winkeliers en /of fabrikanten netjes aangeven in hun voorwaarden.

Voorbeeldje in mijn persoonlijk geval:
Mijn Mojo 500 line array speaker werd bloedheet en rook een schroeilucht.
In dit geval teruggebracht(garantie) naar de winkelier die hem opstuurde naar de reparateur.
In hun voorwaarden staat dat indien na 5 weken nog niets bekend is over de reparatie status, ik recht had op een nieuwe regeling.
Ik heb toen van de winkelier een compleet nieuw exemplaar mogen ontvangen met een nieuwe volle garantie termijn.

Dus check goed de voorwaarden van de reparateur/winkelier. Spreek hen daarop aan als volgens jou en de voorwaarden dit te buiten gaat.
Vaak geeft de winkelier of reparateur bij de aanbieding van het defecte apparaat al een indicatie hoe lang het kan gaan duren.
Zorg altijd dat je zoiets zwart op wit hebt om terug te kunnen grijpen op evt. gemaakte afspraken.
 
Laatst bewerkt:
Hij is bij Mediamarkt gekocht en ter reparatie aangeboden. Hij is helaas niet onder garantie aangeboden. Een val valt niet onder garantie.
Hij is al pakweg 3 maanden weg.
 
3 maanden valt bij mij al niet meer onder redelijke reparatie duur. Dan telt wel/geen garantie niet meer mee.
Ik zou contact opnemen met de mediamarkt en gewoon eisen dat het z.s.m. in orde komt.
Dan adviseer ik je daarbij ook de info te gebruiken uit de link van Maestro12.
 
De link van maestro12 is zeer behulpzaam, maar meer gericht op garantiegevallen.
 
Het lijkt mij dat 3 maanden echt wel buiten de redelijke termijn gaat lopen (heeft MM trouwens een handje van, ook van dingen die zomaar kwijt raken).
Ik zou inderdaad nu ook eisen gaan stellen, al dan niet door een aangetekende brief, corona is een leuk excuus, maar ze hebben geen seconde dicht gezeten ook de reparatie afdeling niet.
Dus geef ze nog een week of twee en dan is het of vergoeden of product terug geven (zou me niks verbazen als dat opeens niet meer kan, je een ******prijs aan vergoeding krijgt en dan ook daar nog de onderzoekskosten moet aftrekken, zodat er eigenlijk niets overblijft, dit is ongeveer het scenario wat ik ken van MM. Een vergoeding is trouwens geen kortingsbon te besteden bij MM.
Als de garantie voorbij is, zit je niet meer vast aan de leverancier maar kun je gewoon naar ieder gewenste computerboer gaan.
 
De link van maestro12 is zeer behulpzaam, maar meer gericht op garantiegevallen.

Dan is het alsnog bruikbaar.
Maestro gaf het hierboven ook al aan. Tijd voor gerichte actie.
 
Ik ga mijn best doen
Bedankt.
 
Klaar.
20H2 staat er op en..... het beeld van Teams staat nog steeds op zijn kop.
Teamviewer moest verwijderd worden omdat hij niet compatibel was met win 10......
Nu hij klaar is werkt teamviewer gewoon.....??? Dus toch compatibel en niet verwijderd.

Maar het heeft niets veranderd aan het camera beeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan