• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over reserverings kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edbrug

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
55
Beste forumleden,
Ik heb al eens de vraag gesteld ivm een reserverings agenda toen kreeg ik het antwoord haal eerst de samen gevoegde cellen weg!
Het mij nu aardig gelukt om een werkende versie te maken ik zit alleen nog met 2 vragen.

1e # om de boeking te voorzien van de eerste cel een andere kleur te geven,

2e # om een formule te plaatsen in een cel waar al een andere formule staat i.v.m met een schrikkeljaar.
zie ook de tekst op het bijgevoegde voorbeeld.

Bij voorbaat dank.

met vriendelijke groet EdB
 

Bijlagen

  • Studio Reservation voor Helpmij.xlsm
    80,9 KB · Weergaven: 22
Zo zou het moeten werken, betreft 2e vraag.
 

Bijlagen

  • Studio Reservation voor Helpmij(Ad).xlsm
    81,1 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Beste Ad,

Hij werkt perfect maar waar heb je deze formule nu geplaatst, vind wel prettigtig voor een volgende keer.

mvrgr Edb
 
Dag Ed,

De formules in AG17 en 18 heb ik uitgebreid met: ALS(AG19<>""; jou formule;""). Vrij vertaald dus: Als AG19 <>ongelijk ""leeg ;dan jou formule ;anders blijft de cel ""leeg
De formules in AG 20 t/m 24 zijn uitgebreid met: ALS.FOUT( jou formule ;"") Dus genereerd AG20 een fout dan blijft AG20 leeg anders wordt de formule uitgevoerd.
Idem voor de cellen AG21 t/m 24
Ik hoop dat het o een beetje duidelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ad,

Bedankt voor de oplossing en de uitleg, had het daar niet gezocht.
gr Ed
 
Als je een van je formules iets aanpast en dan gebruikt in VO dan moet het lukken denk ik om de eerste cel een andere kleur te krijgen
Code:
=1-SUMPRODUCT(('Studio Reservation'!$H$1:$H$998=E$19)*('Studio Reservation'!$K$1:$K$998=$B20)*('Studio Reservation'!$L$1:$L$998=$C20))=0
 

Bijlagen

  • Studio Reservation voor Helpmij(Ad _ Willem).xlsm
    82,1 KB · Weergaven: 26
Beste Willen,

Als ik een formule in de vo gebruik geeft hij aan dat er geen verwijzing in mag naar een ander tabblad!

mvrgr Ed
 
Welke versie van excel gebruik je.
Oudere versies (voorgaand 2010?) kunnen inderdaad de verwijzing naar een ander tabblad niet aan.
 
Oudere versies (voorgaand 2010?) kunnen inderdaad de verwijzing naar een ander tabblad niet aan.

Maar dat is denkelijk te omzeilen door gebruik te maken van benoemde bereiken
 
Maak gebruik van een echte tabel. Voor oudere versies zijn inderdaad benoemende bereiken nodig maar deze kan je wel 'enten' op een tabel.
 

Bijlagen

  • Studio Reservation voor Helpmij(Ad _ Willem).xlsm
    40,8 KB · Weergaven: 17
Hoi Haije hoe omzeil ik die die dan (waar zet ik ze dan neer)

gr Ed
 
beste VenA, zo is die ook mooi kan er niets gewist worden, alleen had ik graag de check out geen kleur (is een wisseldag) en dan bij de volgende check in wel een kleur
 
VenA die dag minder heb ik wel gevonde alleen de begin datum een andere kleur nog niet heb je daar een sugestie voor
 
'Studio Reservation'!$H$1:$H$998 is bereik1, bv kolomH
'Studio Reservation'!$K$1:$K$998 is bereik 2, bv kolomK
'Studio Reservation'!$L$1:$L$998 is bereik3, bv kolomL

In de formule van popipipo
Code:
=1-SUMPRODUCT(('Studio Reservation'!$H$1:$H$998=E$19)*('Studio Reservation'!$K$1:$K$998=$B20)*('Studio Reservation'!$L$1:$L$998=$C20))=0
wordt dan
Code:
=1-SUMPRODUCT((kolomH=E$19)*(kolomK=$B20)*(kolomL=$C20))=0
 
Een beetje spelen met >= en <= en = en < en > lijkt mij een leuke uitdaging om de gebruikte formules te begrijpen.

@Haije, waarom vasthouden aan vaste bereiken?
 
oke VenA we gaan morgen weer eens proberen

iedereen weer bedankt voor de oplossingen fijn weekend verder

gr Ed
 
@VenA,

om deze vraag te beantwoorden:
Hoi Haije hoe omzeil ik die die dan (waar zet ik ze dan neer)
 
Er kan sowieso nog een hoop verbeterd worden.
Zie de spinbutton, de weeknummerformule,etc.

Goed om te vermelden: het bestand is oorsponkelijk 'gejat' bij exceltemplate.net.
 

Bijlagen

  • __Studio.xlsx
    35,1 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan