Windows.Old

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
283
Beste lezer(s),

Op mijn PC heb ik naast de Windows 10 ook een zgn. Windows.Old staan. Ik neem aan dat dit bedoeld is om evt. terug te kunnen grijpen op een vorige versie van Windows. Maar in werkelijkheid vraag ik me af in hoeverre is het nog zinvol om deze nog te laten staan in je map. Het neemt alleen maar extra ruimte in.
Is het verstandig om de Windows.Old te gaan verwijderen en zo ja, hoe moet je dit doen zonder ongelukken?

Groet,
Toby
 
Als het goed is moet dat na een maandje vanzelf gaan....
Anders kan dat ook via de Schijfopruiming:

Met Windows "Schijfopruiming" kunt u allerlei bestanden verwijderen van uw computer.

U klikt met de rechter-muisknop op het start menu;
U klikt dan op "Zoeken”;
U typt "Schijfopruiming”;
U klikt op "Schijfopruiming".

Schijfopruiming zal nu berekenen hoeveel ruimte op (C: ) kan worden vrijgemaakt...
U klikt nu op "Systeembestanden opschonen".

Schijfopruiming zal nu nogmaals berekenen hoeveel ruimte op (C: ) kan worden vrijgemaakt...

Vink "Vorige Windows-installatie(s)" aan;

Profit!
 
@PHP4U,

Schijfopruiming zoals u mij heeft aanbevolen deed wonderen. Ik heb ca. 30Gb extra vrij kunnen maken.
Uw uitleg was zeer duidelijk voor mij en door het puntsgewijs opvolgen hiervan heeft mij tot bovengenoemde uitstekende resultaten gebracht.

Ik ben nu ook heel blij hiermee en u dan ook zeer dankbaar voor de (nogmaals gezegd) uitstekende hulp en uitleg.

Vriendelijke groet,
Toby
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan