Aanmeldscherm - afbeelding wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
1.597
Probleem:
Ondanks de instelling op AAN staat bij "Achtergrondafbeelding van vergrendelingsscherm weergeven op het aanmeldingsscherm" en het kiezen van een andere afbeelding van de achtergrondafbeelding, wijzigt de afbeelding niet bij het (re-) booten.
Het vergrendelscherm wijzigt wel.
 
Laatst bewerkt:
Dag, Het staat hier beschreven: https://www.schoonepc.nl/windows10/...nlijke_instellingen.html#vergrendelingsscherm

Dit nog eens bij na gelopen, heeft u de computer dan al een keer helemaal uit gezet en niet telkens in de slaapstand of met de Snel opstarten optie, wat ook een slaapstand is? Slaapstand (en daarmee ook Snel opstarten) wordt uit en weer aan gezet met de volgende opdrachten:

powercfg –h off

powercfg –h on

Het zou goed zijn om te weten of dit helpt maar verder heb ik geen idee.
 
@Alfred 2.
Bedankt voor je tips maar helaas is er geen oplossing voor mijn probleem. Ik had ze allemaal eens uitgevoerd.

Ook heb ik zonder resultaat:
Opstartscherm Windows 10 wijzigen
Om de afbeelding van het inlogscherm te veranderen, druk je met de rechtermuisknop op de Windows-knop. Selecteer nu Uitvoeren en voer naast Openen de tekst regedit in. Klik op OK om de register-editor te openen. Ga links via de verkenner naar de map HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Policies > Microsoft > Windows > System.
Klik nu op een willekeurig punt met de rechtermuisknop en selecteer New > Dword (32 bits)-waarde en hernoem de waarde DisableLogonBackgroundImage:

Eenzelfde registerwijziging met als waarde 1 ipv 0 zou het opstartscherm als uni kleur moeten weergeven.

Zoals eerder geschreven wijzigt het Vergrendelingsscherm wel maar het Opstartscherm niet.
 
@ manama, bedankt.
Het artikel was mij bekend. Helaas geen oplossing. Het lijkt dat er ergens een instructie is (registersleutel ?) die de instellingen het Aanmeldingsscherm overruled. Een ouder notebook van mij ook met Windows 10 doet het goed. De instellingen vergeleken maar niets heeft de oplossing gebracht. :confused:
 
@manamana. Nu gevonden ! De crux zat hem in de instelling "Apps mogen op de achtergrond worden uitgevoerd" Deze stond UIT.
Tegelijkertijd is er een ander probleempje ontstaan: Voorheen startte het systeem op met mijn account totdat ik de vingerscan kon gebruiken. Nu moet ik eerst de keuze maken met welke optie (wachtwoord, pincode of vingerafdruk).
 
Misschien windows "Hello" gebruiken. [FONT=&amp]Met Windows Hello kun je je 3x sneller aanmelden dan met een wachtwoord.[/FONT][FONT=&amp] Gebruik je camera voor gezichtsherkenning of probeer je vingerafdruklezer. [/FONT][FONT=&amp] Je kunt je pincode altijd als back-up bewaren.[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
@manamana.
Ik gebruik de vingerafdrukscan al om in te loggen. Tot vanmiddag starte mijn notebook op tot het moment van de scan. Ik hoefde geen keuze te maken welke inlogmethode. Sinds de wijzigingen met de achtergronden start hij op tot het keuzescherm van inlogopties. De PIN is nu default en moet ik een keuze maken voor scannen. Ik zou graag de oude situatie weer terug hebben zonder de keuze te hoeven maken en direct te kunnen scannen.
 
Ga naar Instellingen => Accounts => klik in het linker menu op Aanmeld opties en kies de vingerafdruk scanner als standaard log in methode.
 
@ Scrapheap. Bedankt voor de tip. Ik heb daar verschillende keren gezocht maar een instelling om als standaard methode te kiezen heb ik niet kunnen vinden. Wel heb ik inmiddels ontdekt dat een vingerscan de gepresenteerde methode overruled.
Eigenlijk is daarmee mijn probleem opgelost. Ik hoef hier niet te kiezen. :)
 
@Manamana; @shrapheap
Van de regen in de drup .....
De Hello inlogopties ineens niet meer beschikbaar.
Dezelfde melding bij alle opties.
Koude reboot geeft geen oplossing.
 

Bijlagen

  • FG-2020-11-16_112034.jpg
    FG-2020-11-16_112034.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 19
En wat laat dat scherm zien als je op "Meer informatie" klikt want met die info komen we mogelijk iets verder...
Nu blijft het een vraagteken wat er aan de hand is...
 
Probeer dit eens. De Windows Probleemoplosser:

Zoek op (zoekbalk/vergrootglas) Probleemoplossing > Hardware en geluiden > Hardware en apparaten > de probleemoplosser zal beginnen > wacht tot deze klaar is, er zal worden aangegeven of er ook Windows Hello problemen zijn opgelost > start altijd je PC opnieuw op.

herinstaller je Windows Hello drivers:

Zoek op (zoekbalk/vergrootglas) Apparaatbeheer > zoek naar je Windows Hello driver >rechtermuisklik en verwijder driver > start je PC opnieuw op en normaal gezien zal je PC meteen Windows Hello herkennen en de laatste nieuwe driver installeren.
 
En wat laat dat scherm zien als je op "Meer informatie" klikt want met die info komen we mogelijk iets verder...
Nu blijft het een vraagteken wat er aan de hand is...

OK. Dan wordt verwezen naar de site
HTML:
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-aanmeldingsopties-en-privacy-7b34d4cf-794f-f6bd-ddcc-e73cdf1a6fbf#managehello
 
Probeer dit eens. De Windows Probleemoplosser:

Zoek op (zoekbalk/vergrootglas) Probleemoplossing > Hardware en geluiden > Hardware en apparaten > de probleemoplosser zal beginnen > wacht tot deze klaar is, er zal worden aangegeven of er ook Windows Hello problemen zijn opgelost > start altijd je PC opnieuw op.

herinstaller je Windows Hello drivers:

Zoek op (zoekbalk/vergrootglas) Apparaatbeheer > zoek naar je Windows Hello driver >rechtermuisklik en verwijder driver > start je PC opnieuw op en normaal gezien zal je PC meteen Windows Hello herkennen en de laatste nieuwe driver installeren.

Verwijderen van de biometric driver, reboot enz gaf geen verbetering.
De probleemoplosser gaf geen mogelijkheid tot runnen. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • FG-2020-11-16_123311.jpg
    FG-2020-11-16_123311.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan