onbeveiligd wifi netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
170
In een ruimte die ik huur is er een onbeveiligd openbaar netwerk.
Ik wil hier met mijn laptop gaan werken, maar wil dit wel beveiligd doen.

Kan ik dit netwerk op een of andere manier oppakken, met een router ofzo, zodat ik hier veilig mee kan werken?
Ik wil hierachter ook een NAS hangen
 
Dan moet je met een VPN werken waarmee je verbindt.
Het kan nooit zo zijn dat een router het zelf veilig maakt.
 
Er is dus geen mogelijkheid waarmee je hem "breed" oppakt?
 
Nee, dat kan niet.
Als je er een NAS aan wilt hangen zul je toch toegang moeten hebben tot een / de betreffende router want van buiten verbinden met een NAS via WiFi moet je niet willen lijkt me....
Je zou in het geval je toegang hebt / krijgt zelfs een kabel kunnen trekken ( indien mogelijk ) of een set Powerline adapters kunnen gebruiken waar je eventueel een eigen router aan knoopt.
 
En een eigen VPN lijkt me ook lastig als je die ook van buitenaf wilt gebruiken want daarvoor moet je port forwarding doen.
Neem je je zelf serieus zul je de eerder gegeven suggestie uit moeten voeren (VPN) om veilig te kunnen werken.

Hier loopt een groot topic over VPN's, de voor- & nadelen en gebruikerservaringen.
Algemeen geldt... gratis heeft een andere prijs.... tja en voor de rest is het vooral ...welke regels, prijs en databundel spreken je aan?

Het is echt een afrader om op zo een publiek wifi-net privé zonder verdere bescherming te gaan werken.
 
Vraag gewoon bij de verhuurder of die jou een netwerkaansluiting kan bieden op een VLAN.
 
Dat of er zelf een router achter hangen en die een VPN laten opzetten naar een beveiligde internet toegang. Geen idee welke providers een dergelijke oplossing ondersteunen, want de meest gangbare VPN diensten beveiligen slechts 1 eindpunt
 
Moet je wel fysieke toegang hebben tot de UTP aansluiting.... zo dom zal die eigenaar toch niet zijn...
En je moet nog port forwarding doen naar de 2e router.. Hoe zie je dat voor je zonder router wachtwoord?
Bij een commerciële VP zorgt die partij voor de server-side... je hebt lokaal alleen een client nodig... bij OpenVPN client.
Die client regelt de verbinding naar de commerciële VPN dus je gaat dan via een tunnel over de Wifi en je bent als het goed is beveiligd.
 
Het gaat hem dus niet worden, helaas.
Mogelijkheid tot bekabelen is niet mogelijk, dan maar via de hotspot van mijn telefoon
 
Is je bundel wel groot genoeg? Vooral met downloaden gaat het hard.. als je bijv even vergeet dat dit ook via de Wifi had gekund....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan