Acer Aspire wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Ik denk nu dat hij door oververhitting is overleden.


Dat was het allerlaatste wat ik zou hebben aangehaald als eventuele mogelijkheid ...

Is jammerlijk genoeg nog een veel voorkomende oorzaak van "voortijdig" sneuvelen.

Het zuiver/stofvrij maken op een eenvoudige manier is iets wat ik hier al (te) veel heb aangehaald.

Peter
 
Te weinig schoon gemaakt dat wordt de zak dan. Ik sta sceptisch tegenover Turbo Boost technologie van Intel want ik merk dat mijn laptop koel blijft vergeleken met turbo ingeschakeld gehouden. Deze CPU heeft bovendien het grafische ingebouwd. Verwaarloosd en verstoft hebben hoef dus niet als ondeskundig gebruik ook nog mogelijk is.

Maak de laptop even spanningsloos. De batterij er uit en van de adapter af, dan de aan/uit knop ingedrukt houden tot er geen lampje meer brand en daarna nog een kwartiertje wachten.

Misschien wil de ventilator niet draaien en schakelt dat een beveiliging in. Fn+F3 is misschien vliegtuigmodus, het reageert wel op Fn+F2? Anders zou ik het netwerkkaartje zelf er eens uit halen en kijken of het geheugen niet losgekomen is of verwisseld kan worden. Succes met de keuze van een nieuwe laptop maar het is vast wel een te dure voor vrije val.
 
Laatst bewerkt:
Software reporter tool

Chrome has been known to consume resources across all platforms, drain the battery and therefore impact performance.
Software reporter tool


This is a Dutch forum, please write in Dutch.

Link is made invalid due to commercial content.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Van een collega nog dit gehoord ....

Bij dit model een paar keer meegemaakt ... corrupte b.i.o.s.

Of het dan nog lukt om deze op de normale manier te "reflashen" ????

Meestal soldeerde hij deze er uit , en via eeprom programmer omdat deze toch al geopend waren ...

Wat wel opviel , en misschien toeval is ... al deze laptops draaiden w10.

Deze laptops waren allemaal zuiver/stofvrij en anders technisch volledig in orde.

De b.i.o.s. van een 4752 zou ook "compatibel" zijn met de 4755.

Mits het momenteel toch einde verhaal is voor deze laptop ....

Mocht deze wel een verstopte heatpiperadiator bezitten (oververhit) zal dit hier uiteraard niet de oorzaak zijn , en niet helpen...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan