• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranking met reserve

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joekie1

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
71
Dag ieder1,

Allereerst wil ik zeggen dat een matig gebruiker van Excel ben, maar ik wil leren.

Mijn vraag is de volgende:

Ik wil in Excel een ranking maken die wanneer ik in kolom C de punten aanpas, automatisch de totale punten in kolom D aangepast worden en vervolgens mee verspringen met de namen in kolom B. Bijkomende moeilijkheid zijn de reservepunten in kolom E.
Het is voor de scores van een pronostiekclub, waarbij de reservewedstrijden gelden bij gelijke standen van deelnemers.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk uitgelegd is. Ik lees hier wel.:eek:
 

Bijlagen

  • voorbeeld ranking met reserve.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 33
zoiets?
 

Bijlagen

  • voorbeeld ranking met reserve.xlsm
    21,1 KB · Weergaven: 23
Wauw, dat ziet er goed uit. Dank u.
Maar ik denk dat hij de hoogste totaalscore onderaan zet wanneer ik wijzigingen in de weekscore aanbreng.
Ook wanneer ik een reservepunt wijzig, sorteert hij niet juist.
Maar "we" zijn op de goeie weg denk ik.
Bedankt alvast voor de moeite.
 
ik had me laten misleiden door uw voorbeeldbestand waar de grootste onderaan stonden
 

Bijlagen

  • voorbeeld ranking met reserve.xlsm
    22,7 KB · Weergaven: 17
Je zijt een crack!
Het enige dat nog niet op klopt is dat bv wanneer je een gelijke totaalscore hebt (kolom D), maar meer reservepunten (kolom E) je hoger moet staan dan die met minder reservepunten.
Ik hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk is. :eek:

Zou je ook kunnen uitleggen hoe je dit alles "gefixed" hebt?

Eeuwige dank!:D:D
 
bekijk de code achter het blad
 

Bijlagen

  • voorbeeld ranking met reserve.xlsm
    22,8 KB · Weergaven: 30
Fantastisch, hier ben ik echt mee geholpen. Bedankt!

Dit was een voorbeeld. Stel dat ik nu namen wil toevoegen, is dit makkelijk aan te passen?

Als ik het goed heb, moet ik naar Extra/Macro/VBE...

Of kan ik Extra/Macro/Macro's in deze werkmap en dan de selectie uitbreiden...?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet met de pluimen van emields gaan lopen, maar voor een stadsgenoot (jij dus) toch dit extraatje: de code zo aangepast dat je namen gewoon mag toevoegen (of verwijderen) en het zal blijven werken.
Probeer maar eens...
 

Bijlagen

  • voorbeeld ranking met reserve.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 26
Heel hard bedankt beiden. Van waar ben je juist Enigmasmurf?

Eigenlijk heb ik aanvullend bij deze ranking nog een vraagstukje voor jullie.

Ik heb een rooster gemaakt met de prono's van alle deelnemers. Ik heb door middel van Voorwaardelijke Opmaak er voor gezorgd dat bij een correcte prono het resultaat groen wordt en bij een fout rood.
Nu zoek ik nog een oplossing dat in "kolom Q" er een som komt van alle groene (juiste) resultaten.
 

Bijlagen

  • test zelfde kleur cellen optellen.xlsm
    17,1 KB · Weergaven: 20
Hoi,
Ben inderdaad van SN, niet van een deelgemeente maar toch ook niet het centrum...
Momenteel geen pc bij de hand, maar als niemand mij voor is kijk ik asap wel naar je bijkomend verzoekje!
 
Ziezo, terug van weggeweest...
Ik merk dat je een verdienstelijke poging hebt gedaan om het met een UDF op te lossen. Dat zou enkel werken als de tekst niet met VO zou zijn gekleurd.
Hierbij een oplossing met formule.
Veel plezier ermee !
 

Bijlagen

  • test zelfde kleur cellen optellen.xlsm
    16,8 KB · Weergaven: 19
Super! Hier ben ik echt blij mee.

Hartelijk bedankt emields en Enigmasmurf. Ik trakteer graag op een pint wanneer het terug kan.

Moest ik op nog een probleempje stoten, mag ik dan hier terug komen?

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net alle velden leeg gemaakt en nu staat er in de kolom Q (aantal correct) overal 14, wat niet de bedoeling is...

Kunnen jullie me ook laten weten hoe jullie dit aanpassen please?

Groeten
 
probeer deze eens
 

Bijlagen

  • test zelfde kleur cellen optellen (2).xlsm
    22,2 KB · Weergaven: 23
:):):)

Thanks !!

Wat een formule in kolom Q !!! :rolleyes:

Ik ga er mee aan de slag.

Groeten
 
En anders... met een iets kortere formule ;)
('k heb in het voorbeeld een willekeurig aantal kolommen leeggemaakt)

Wat die pint betreft ga ik passen, maar als dat een donkerzwarte koffie (mijn uitgaansleven situeert zich vooral in de cafetaria's in 'den Bunt') mag zijn :d
 

Bijlagen

  • test zelfde kleur cellen optellen.xlsm
    16,5 KB · Weergaven: 21
Ah ok, maar de mogelijkheden blijven hetzelfde in het werkblad toch? Ik bedoel met de 2 verschillende formules.

Den Bunt.... De Pomp??

Groeten
 
Het resultaat zal inderdaad hetzelfde zijn, maar een compacte formule is naderhand indien nodig wel makkelijker aan te passen.
De Pomp? Eėn van de diverse mogelijkheden :d
 
Hallo,

Ik heb nog een vraagje ivm met mijn invulrooster.

Ik wil in kolom R de resultaten optellen zonder reservematch en in kolom S enkel de reserve (1 indien juist, 0 indien fout)

Alvast bedankt en de groeten.

Zal maar al meer dan één koffie trakteren zeker? :d
 
Hoi,
Test eens of deze voldoet. Kolom R (helemaal dezelfde als kolom Q op de range na) had je volgens mij zelf kunnen verzinnen ;)
 

Bijlagen

  • test zelfde kleur cellen optellen.xlsm
    17,4 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan