Werking Firefox is veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Ik heb een programma aangeklikt, wat ik beter niet had kunnen doen. Er heeft zich wat in firefox genesteld wat ik, ook niet handmatig, verwijderd krijg.
Hier de situatie:
ScreenShot002.jpg
"vroeger" kon je deze dropdown lijst aanpassen door de items te selecteren en dan te deleten. Nu is deze lijst een stuk statischer en deze items verwijderen kan IK vergeten. Deze items staan ook op een nieuwe pagina die je opent. De homepage is kadaza en iedere volgende pagina is standaard zo:
ScreenShot003.jpg

De iconen die in die dropdown lijst staan staan hier op deze pagina. Hier wil ik vanaf. Het zal wel lukken als ik firefox opnieuw installeer, maar ik wil weten waar dit staat en hoe dit gedoe te verwijderen is.
Het is geen add-on, in about config staat niets wat ik daarmee in verbinding kan brengen en in veilige modus opstarten geeft de zelfde extra pagina's

Adware cleaner verbetert de situatie ook niet.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?

mvg

Rob
 
Download
55f33d688c232-ZHPcleaner.PNG
ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
 
Laatst bewerkt:
En anders ook nog proberen.

Klik met de rechtermuisknop op het huisje en vink opdrachtbalk aan als je dat nog niet hebt.

Klik op Extra en kies Internetopties....Op het tabblad algemeen zie je waarschijnlijk de link naar Kadaza staan..... wis die en typ de link van google daar neer. https://www.google.nl/
Controleer of beginnen met startpagina aangevinkt staat. Klik daarna op toepassen en OK.
 
Download
55f33d688c232-ZHPcleaner.PNG
ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Helaas, TÉLÉCHARGER zie ik niet op die pagina staan. Wel downloads als ik hem op Engels zet. Daar vind ik ZHPcleaner ook niet. Jammer.

manamana
Klik met de rechtermuisknop op het huisje en vink opdrachtbalk aan als je dat nog niet hebt.

Daarmee zal dan de menubalk bedoeld worden?
Internetopties bij extra vind ik ook niet.

Ik denk dat herinstalleren sneller gaat............
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Ik denk dat herinstalleren sneller gaat............"
Mogelijk.

"Daar vind ik ZHPcleaner ook niet. Jammer."
ZHPcleaner vind je onder het item: "Downloads" "Antimalware software"
 
Ik heb de downloadlink in mijn reactie #2 aangepast.


Voer ondertussen ook onderstaande stap uit:
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download
55939058ef1f8-16x16.png
ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren
  • Dubbelklik op zhpdiag3.exe om het programma op te starten.
  • Windows 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor
    RunAsAdmin.jpg
    Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
  • Vervolgens verschinjnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de optie van Veng maar toegepast. Omdat ik het synchroniseren gebruik, was dat waarschijnlijk de snelste manier.

Deze link naar zhpcleaner is voor de meesten gemakkelijker omdat het de Engelse versie van de site is.

Bedankt voor het meedenken EN de link naar zhpdiag. Die kan altijd nog eens van pas komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan