• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4 getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirpatje

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2020
Berichten
60
Vrienden,

Ik zet in cel a1 bv 12 maar daar moeten 2 nullen voor komen. ok ik pas de celeigenschappen aan met 0000.
maar als ik een getal groter dan 9999 intik dan komen er geen nullen voor maar het volledig getal blijft staan.
De getallen mogen maar 4 digits zijn als ik bv 12124 intik dan zou er een bericht moeten verschijnen dat het getal te groot is. Iemand enig idee?

Alvast bedankt
 
Data Validation al geprobeerd ?
 
Via datavalidatie kun je de invoer beperken tot 4 karakters

oeps 1 min te laat:D
 
Daar is 'Gegevensvalidatie' voor uitgevonden.

[Edit] zie nu, 3 identieke antwoorden binnen een minuut :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zet in cel a1 bv 12 maar daar moeten 2 nullen voor komen. ok ik pas de celeigenschappen aan met 0000.
De oplossing voor getallen met maximaal 4 cijfers is al gegeven, maar denk je dat het aanpassen van de celeigenschappen genoeg is? Je houdt namelijk nog steeds maar 2 cijfers in je cel, en geen 4. Er komen dus geen twee nullen voor de overige cijfers te staan. Of één. Het is slechts een optisch trucje, meer niet.
 
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik krijg met de 0000 in de celeigenschappen wel de nullen ervoor. Ik probeer morgen de gegevensvalidatie uit.

grt
 
Dag allen,

Ik heb de gegevensvalidatie toegepast en ik krijg in vak a1 als ik 12 intik idd 0012 en als ik boven de 9999 ga een foutmelding maar als ik wil opslaan, vak a1 is ook een deel van de titel, vervallen de nullen en krijg ik 12 in de titel. Is dit oplosbaar?
 
Met "vak a1 is ook een deel van de titel" bedoel je vermoedelijk de bestandsnaam?
En dat betekent ook dat je opslaat met vba?
Dan staat er in je code onvermijdelijk iets in de stijl van Range("A1")?
Wijzig dat eens in Format(Range("A1"), "0000")
 
Dag allen,

Heb het bestand toegevoegd hier is het vak c5. En Octafish had gelijk als ik de celeigenschappen aanpas krijg ik inderdaad maar de cijfers zonder de nullen.

tx
 

Bijlagen

  • voorblad dossier 2020v3.xlsm
    51 KB · Weergaven: 40
Nog niet opgelost

In tegenstelling tot wat hier staat is de vraag nog niet opgelost.
 
En wat is er dan nog niet opgelost?
Op je oorspronkelijke vraag heb je ettelijke correcte antwoorden gekregen.
En vervolgens ben je daar in je laatst meegestuurde bestand volledig van afgeweken en heb je er tekst van gemaakt. Dan moet je uiteraard zelf nullen gaan schrijven (en zal je ook alle mogelijke foute invoer kunnen invullen).
Terug naar af dus.
Als je het wil zoals eerst gevraagd moet het een getal blijven mét de juiste gegevensvalidatie én de juiste opmaak.
Voor het opslaan : zie #8.
 
Beste Enigmasurf,

Ik heb inderdaad het originele bestand opgeladen om terug van scratch te beginnen en omdat dit gevraagd was #9 en in de hoop een opgelost bestand terug te krijgen.
Als dat verkeerd was van mij mijn verontschuldigingen.
Ik probeer nogmaals jou oplossing.


Mvg Patrick
 
Ik heb geprobeerd en krijg onderstaande meldingen (zie bijlagen)

Mvg
 

Bijlagen

  • voorblad dossier test.xlsm
    51,2 KB · Weergaven: 23
  • Knipsel.GIF
    Knipsel.GIF
    36,4 KB · Weergaven: 69
  • kopie en paste vba in word.docx
    12,3 KB · Weergaven: 29
is dit wat je wil?
 

Bijlagen

  • voorblad dossier 2020v3.xlsm
    55,1 KB · Weergaven: 24
je hebt daar een rood gekleurde regel in je code staan. Daarmee geeft vba al meteen aan dat er een fout in zit.
Verander die eens in
Code:
Bestandsnaam = Application.GetSaveAsFilename(Format(.Range("c5"), "0000") & "_" & .Range("D5") & "_" & .Range("E5").Text, "Excel Workbook zonder macro's (*.xlsx),*.xlsx", , "Opslaan Als...")
Een postcodeformaat gebruiken vind ik van het goede te veel om een getal met voorloopnullen te krijgen. Gebruik liever getalnotatie "0000".
 
Ok Alles werkt bedankt Enigmasmurf.

Deze topic mag afgesloten worden.


Grtz Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan