• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Krijg doc niet op buroblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Als ik van een doc een snelkoppeling op mijn buroblad wil hebben, lukt dan niet meer.
Ik open het doc en kopieer het naar het buroblad.
De snelkoppeling verschijnt op het buroblad, maar als ik er op klik, krijg ik een open blauw exel scherm.
Hoe krijg ik het doc weer te zien?
 
Dat is nieuw om zo een snelkoppeling te maken! Normaal ga je op het gesloten document staan en klikt > Rechtermuisknop > Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken)
 
Ik heb het zo gedaan. Doc opgezocht in de verkenner. Rechter muisknop. Kopieren naar buroblad. De snelkoppeling verschijnt, maar als ik er op klik, krijg ik het blauwe blanco doc. van Exel te zien. Pas als ik op openen klik zie ik het doc staan en als ik er op klik, dan wordt het doc. geopend.
 
Met dubbelklikken opent het bestand? Dan is het toch goed.
Controleer anders het adres onder Eigenschappen van de snelkoppeling. > RMK > Eigenschappen voorbeeld: "E:\INDEX\Mapnaam\opmaak-met-max-4-leading-nullen.xlsx"

Anders zoek EXCEL.EXE eens op > Locatie Office 12 of 14
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12

en maak dan eens daar een snelkoppeling van op het bureublad, kijken of dat het juiste pictogram is.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg dit te zien bij Eigenschappen":Knipsel.PNG
 
Klopt niets van. Welke Windows versie? En dat is 97-2003 sterk verouderd en niet meer ondersteund.

Maak handmatig dan eens een snelkoppeling. Lege plek op bureaublad > Nieuw > Snelkoppeling en plak daar het adres en geef een naam.

Het is een .xls document. Dit wordt dan beschouwd als een document voor Excel 2003. Sla het document op als .xlsx

Ja, dat dacht ik ook net, maar edmoor is weer te snel.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Het is een .xls document.
Dit wordt dan beschouwd als een document voor Excel 2003.
Sla het document op als .xlsx
 
Senso en Edmoor, ik heb gedaan zoals jullie vertelden, maar krijg steeds weer dat blauwe scherm. Moet dus via het doc openen.
 
Maak een schermafdruk van 'dat blauwe scherm' en plaats die hier.
 
Dat is Excel 2007.
Lijkt tijd om een Herstel van je Office installatie te laten uitvoeren.
 
Het is dus jaren goed gegaan. Hoe kan ik een herstel maken?
 
Heb je nog via een kopie openen > Office knop > Opslaan als en dan krijg je een keur aan opslagmogelijkheden onder Bestandsnaam:
En als het jaren is goed gegaan dan zou je een Systeemherstelpunt kunnen proberen te herstellen of een volledige systeemkopie. De laatste zal alle wijzigingen na de gemaakte datum ongedaan maken (alles wordt overschreven).

Bij een systeemherstelpunt worden persoonlijke mappen en bestanden niet aangetast.

Het is wel vreemd dat je niet weet welke versie Windows en Office je hebt.
 
Ik werk met Windows 2010 /1909 en MS. Office 2007.
Nogmaals tot een paar weken geleden (ik was op vakantie) werkte het perfect.
 
Je snelkoppeling opent blijkbaar alleen Excel. Geen reden om wat dan ook maar te herinstalleren.
 
Je snelkoppeling opent blijkbaar alleen Excel. Geen reden om wat dan ook maar te herinstalleren.

Wat heeft openen voor zin als je geen fluit ziet?

Dus je hebt geen herstelpunt (van net voor of net na de vakantie)? En je hebt ook geen systeemkopie? Dan moet je met de link die Enigmasmurf geeft in post 16 aan de slag.
 
@Senso

Als jij niets ziet op het plaatje dat werd opgestuurd kun je beter naar de opticijn.
 
Laatst bewerkt:
Als jij niet ziet op het plaatje dat werd opgestuurd kun je beter naar de opticijn.
Ik zie één groot blauw vak, geen rasterlijnen en geen inhoud. Ik neem aan dat TS een bestand opent welke inhoud heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan