site's ( webadres) opent trager als eerst

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Goedendag,
mijn zoon heeft een pc van ongeveer 2 jaar oud die zeer snel is en was , er is nog ruimte op de C: 285 GB van 464 GB en de D:1,97 TB van de 2,72 TB.
als hij een (b.v. YouTube) website opende was deze geopend in een vingerknip ,ook een film speelde meteen af.
Nu is ineens dat een website of een film 1-4 seconde duurt voor hij deze opent ,nog snel maar als je heel snel gewent bent is dit irritant.
P.s verder alles wat er op de pc staat opent wel razendsnel in een vingerknip en zodra een website is geopend ( dus tussen de 1-4sec) werkt deze normaal en razendsnel.

Dus alleen het openen via internet is opeens een beetje trager.
De volgende acties ondernomen:
Alles wat in de tijd gedownload (spellen) is en overbodig en niet meer gebruikt word eraf gegooid , alle cookies verwijderd , cc cleaner gebruikt , er loopt een beveiliging's antivirus vanuit de plaatselijke winkel mee op de achtergrond , Internet is nog steeds hetzelfde aan snelheid namelijk bijna 100MB per seconde ( gecheckt via de speedtest) , via instellingen naar de C en D schijf gegaan en alle overbodige ( tijdelijke ) bestanden verwijderd en opgeschoond.

heeft iemand een idee of tip om dit kleine probleem op te lossen.

willem
 
Welke browser gebruikt hij?
 
P.s ook via microsoft edge is het traag bij het openen
 
Laatst bewerkt:
En als je jouw beveiligingssoftware even uitschakelt om het te testen?
 
kan ik niet denk ik , want dit is via de winkel geïnstalleerd en word via hun het hele jaar geupdated , online.
 
Lijkt me sterk, elke AV kun je pauzeren of uitschakelen.
Daarbij is het gewoon een commercieel pakket ( waarschijnlijk Norton of Bitdefender ) want een pc-winkel ontwikkelt zelf geen antivirus-software.
Ze hebben jullie bij de aanschaf van de pc iets aangesmeerd wat je helemaal niet nodig hebt want Windows heeft zo'n antivirus-pakket standaard ingebouwd ( Windows Defender ).
Updaten doet het programma zelf als de pc opstart, daar heeft de winkel niks mee te maken..
Het lijkt er heel sterk op dat jullie je een mooi verkoopverhaal op de mouw hebben laten spelden.:rolleyes:
 
klopt, maar omdat ze het voor meer mensen verkopen ben ik goedkoper uit als dat ik het alleen koop.
nu kost het me voor 3 p's 69 euro per jaar en hoef er niet naar om te kijken, bij vervanging pc of laptop zetten hun het gratis over.
 
Als je gewoon Windows Defender gebruikt hoef je:
a) niks over te zetten op een nieuwe pc
b) niets te betalen want Windows Defender zit gewoon in Windows en is dus in dat opzicht gratis
c) Windows Defender behoort de de top wat betreft virusscanners, zie https://www.av-test.org/de/antiviru...020/microsoft-defender-antivirus-4.18-203118/
D) gewoon € 70 per jaar besparen op de meest simpele manier....

Maarja, het is jouw geld en jouw keuze maar in elk geval weet je nu dat die uitgave compleet overbodig is :thumb:
 
Maar even on-topic. Probeer die software eens uit te schakelen. Desnoods via Taakbeheer.
 
ik zie hem in taakbeheer, maar durf hem niet te beeindigen want weet niet hoe hem weer op te starten.
maar hij loopt al 2 jaar mee dit programma en er is nog nooit dit probleem voor gekomen
 
Laatst bewerkt:
Moi, Wat wel eens verandert dat is de DNS service. Dit is de Internet dienst die de URL omzet in code en via een bepaalde te nemen route verbinding maakt. Google DNS is 8.8.8.8 en de tweede regel als alternatief 8.8.4.4 Dus als er een onbekende DNS server staat dan zou u kunnen googelen naar welke dat dan is. Het zou veranderd kunnen zijn of de dienst zelf is aangepast. Hier onder leest u waar deze instelling staat:

https://freedns.zone/en/settings/windows-7/
 
oke kan hier morgen verder mee, ik had ook gevonden op https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ dat er een verbetering van -2,8 s kan plaats vinden als ik ongebruikte java scripts verwijder en css en bronnen die de weergave kunnen blokkeren. Ik zoek dit morgen allemaal verder uit want ik zou dan 2 gratis zip programma's moeten downloaden en moet nu weg.
alvast bedankt.
 
Verplaatst naar internet sectie.
 
alfred , sorry vergeten te zeggen het is W10 . je tip hierboven is voor W7 en kom daar als leek niet verder mee.
Wat ik zelf had gevonden om ongebruikte javascript en css te verwijderen via Autoptimize + Async JavaScript , dat zijn 2 zip bestanden die geen set up hebben als ik ze heb gedownload en uitgepakt, dus kom hier ook niet verder mee.

ook fire fox geprobeerd , maar even langzaam welke webbrwoser ik ook probeer.
 
Laatst bewerkt:
In principe het zelfde als bij Windows 7 alleen was Netwerkcentrum daar direct toegankelijk.

Klikt u op het netwerk icoon rechts onder op de taakbalk. Kies Netwerk en Internet instellingen. In het instellingen venster staat, wat verder naar beneden, Netwerkcentrum. Het verdere verloop is het zelfde. Zie ook schermafdruk hier onder:

Knipsel DNS.JPG
 
hoi alfred , veranderd maar hij laad vanuit de browser nog steeds traag.
op de dns server stond niets want hij stond op automatisch toewijzen. ik heb dit veranderd naar manual en 4x8 en als alternatief 8844 maar er veranderde niets.
moet ik nu opnieuw opstarten?
ps volgens de staus van ethernet is de snelheid nu 1,0 Gbps. dus dat lijkt me snel genoeg voor internet , alleen die browser die traag is.

alfred , pc opnieuw opgestart, GEWELDIGGGGGGGG , internet browser ( hopelijk blijft het zo en laat ik deze topic nog even open staan) is weer razendsnel. ongelofelijk.
mijn zoon is weer dolblij , en ik ook.
echt we zijn er ongelofelijk blij mee.
het is me nog wel een raadsel als leek als het toewijzen van de dns server op automatisch staat en er niets in de vakken staat en we zetten hem op manual met 4x8 en als alternatief 2x8 en 2x4 dat hij weer snel is. ik ben een leek en snap er niets van maar je bent geweldig.

dank iedereen hierboven die tips hebben gegeven, al 13 jaar de beste hulp voor mij als leek.
ik sluit deze topic want de computer is weer als normaal.
nogmaals bedankt iedereen.

met vriendelijke groet , willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En het gezelligste forum. Er zijn programma's die verschillende DNS service vergelijken en zo kan je dan uit een lijst kiezen voor de DNS die het snelste reageert op een adresverzoek en de beste route biedt naar alle onderdelen waaruit een pagina wordt opgebouwd. Google DNS, wat u nu zal hebben, staat bekend als snel genoeg en altijd betrouwbaar. Het is ook een enorm bedrijf. Desondanks bieden Internet providers vaak een DNS service (Domein Naam Systeem) aan waarmee zij een verbintenis hebben maar het gegeven dat zowel de provider als de DNS service, in principe, kunnen zien welke gegevens of pagina's iemand opvraagt speelt misschien ook een rol. Bij de instelling op Automatisch laat de gebruiker de keuze over aan de provider en dat kan best wel steeds de snelste zijn. Controle heeft u dan in ieder geval niet. Standaard waarde is Automatisch en verder nog afhankelijk van het installatie programma voor gebruik van Internet. Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan