Gericom Bellagio 1730 e batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Ik heb hier nog een laptop liggen die nog goed werkt.
Ik moet een xp apparaat hebben met printerpoort en dat zit hier op, om cnc aan te sturen.
Nu denk ik dat het kleine batterijtje versleten is.
Kan ik dat ergens zien en waar zit dit eigenlijk?
 
Hallo

Bij een motherboard model 1720 zit deze op de kant waar de c.p.u. is gemonteerd. (zal niet veel verschillen van een 1730)

Eerste symptomen zijn dat de b.i.o.s. settings niet meer worden onthouden bij uitgeschakelde laptop. (uur / datum , etc ...)

Voor een foto van dit motherboard zie :

https://www.ebay.de/itm/Gericom-Bel...721205?hash=item23c8fa96f5:g:i2kAAOSwLLRfM6qX

Batterijtje lijkt mij een standaard hedendaags cr2032 te zijn ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft lang stil gelegen en de datum was id niet juist meer.
Nu zitten op de onderkant 2 luiken, onder 1 zit de koeling.
Het andere deed ik er af en ik zag een blinkend oppervlakte waar ook weer 2 schroefjes in zitten.
Dit durfde ik er niet los te schroeven.
Of, moet ik het hele apparaat uit elkaar nemen om die batterij te vervangen.
 
Hallo

"Of , moet ik het hele apparaat uit elkaar nemen om die batterij te vervangen. "

Mits dit een apparaat die niet meer van de jongste is , en deze toestellen indertijd gecompliceerd in elkaar zaten , zit dit er dik in ....

Of ... misschien via de bovenkant , na verwijderen keyboard.

Test .... stel datum en tijd in ... zet toestel uit , wacht 2uur ... als de tijd dan nog korrekt is , is dit batterijtje nog niet helemaal leeg.

Zoiets aanschaffen ????

https://www.benl.ebay.be/itm/USB-2-...282587?hash=item2f47a2501b:g:OksAAOSwA75fJr4j

Weet niet of dit korrekt werkt ... heb indertijd wel zoiets aangeschaft voor rs232 (serieel) , en dit werkte perfekt ...

Peter
 
Heb de batterij gevonden.
Bedankt.
Voor de kabel ga ik eens informeren op het cnc forum of iemand daar ervaring mee heeft.
 
Hallo

Toekomst gericht ....

Maak een extra werkend toestel als backup ...

Heb je deze nooit meer nodig --> zoveel te beter ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan