• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

analyseren van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

PD573

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2020
Berichten
52
Beste lezer,

Ik moet met de volgende gegevens de data analyseren.(bijgevoegd document) Ik moet in een apart tabblad een tool maken dat per land en per twee maanden de totale aankoopwaarde in euro weergeeft. Ik moet hier ook een grafisch overzicht van voor de top-10 landen in maken. Dit moet aan de hand van een grafiek. Ikzelf denk via een draaigrafiek. Ik zit er al enkele uren op te zoeken maar kom niet tot het gewenste resultaat. Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • analyseren van data 1.xlsx
    66 KB · Weergaven: 61
Je aankoop bedrag is geen getal maar tekst.
Tekst kun je op die manier niet een een grafiek zetten.
 
Ter inspiratie om eventueel mee verder te werken: zie bijlage. Ik heb 2 kolommen toegevoegd. Eentje waarbij ik de in vorige vraag toegevoegde tekst EUR er weer afhaal, anders kun je er niet mee rekenen. En tweede is een rapportdatum, waarbij ik datums "afrond" naar een 2-maandelijks periode. Deze gebruik ik dan in een draaitabel met draaigrafiek voor top 10.
 

Bijlagen

  • analyseren van data 1 (AC).xlsx
    165,4 KB · Weergaven: 28
Ik zie de toegevoegde waarde van EUR in de cel ook niet.
Dat staat al in C1.
 
Bedankt dit is precies wat ik zoek. Hoe heb je ervoor gezorgd dat je de 10 hoogste krijg en niet allemaal?
 
Je kan de bedragen filteren (waardefilter) op top 10.
 
Bijkomende vraag met dezelfde gegevens

Beste, heel erg bedankt om te reageren ik heb nog 1 vraag normaal: Ik moet in het tweede tabblad intelligente (1-cel) functies gebruiken om

1) de totale aankoopsom van de mensen die 'google' ergens na de @ in hun email adres hebben staan. (normaal volgens mij staat er overal al google achter de @ dus deze voorwaarde is al voldaan denk ik)
2) ik moet het aantal mensen berekenen die in US dollar hebben betaald maar niet van de US zijn.
3) Het dropdown lijstje waar je een ip kan selecteren en vervolgens het juiste email adres verschijnt heb ik al opgelost.
Is het mogelijk om mij heer mee te helpen de kollommen staan in het bijgevoegde bestand.

Vriendelijke groeten.
 

Bijlagen

  • alldata vraag.xlsx
    271,5 KB · Weergaven: 30
zijn dit huiswerk vragen ?
 
Neen, mijn nonkel vraagt dit, hij wil dat ik zo dat doe om hem te helpen, het ding is dat hij er zelf niks vanaf weet.
 
volgens mij staat er bij niemand 'google' na het @-teken, maar eerder 'gmail' ... :eek:
 
Nee dat zijn mensen fake emailadressen omdat ik deze mensen hun gegevens nu niet online kan zetten he. Dit is een voorbeeld document waarop ik de juiste oplossingen kan toepassen op het juiste document.
 
Je doet niet echt wat met de suggesties c.q. eerdere opmerkingen, dus dit is mijn laatste bijdrage eventjes. Ik heb WEER de kolom met EUR erachter gewijzigd in een kolom met waarden i.p.v. tekst, anders kan je niet ermee rekenen. Verder kolom toegevoegd die checkt of e-mail adres @google bevat. Daarna in twee draaitabellen geanalyseerd. Bekijk en bestudeer s.v.p. eerst goed voordat je een nieuwe vraag stelt.
 

Bijlagen

  • alldata vraag (AC).xlsx
    453,1 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
De nonkel heeft in zijn tweede vraag de antwoorden gekregen waar hij om vroeg dus topic ga ik op slot zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan